Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Staver knakk på første tur - klage?
#169827 27/03/2011 10:42 PM
umaluon Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Kjøpte et par Leki-teleskopstaver (Aergon 2 Alpinstaver 1011) til bruk på tur. Er ikke veldig erfaren, så type stav var impuls. Fungerte greit oppover, men på turen ned gikk det galt. Den ene staven gikk ned i dyp snø, og da bevegelsen min fortsatte knakk den tvert av da den ble dratt opp av snøen igjen. Skjønner at staver kan knekke, men jeg mener selv at det ikke var nevneverdig belastning på staven da den knakk, og jeg kan ikke tro at det skal være SÅ dårlig kvalitet på disse stavene.

Kjøpt på XXL (ikke akkurat norgesmester i service, og det var jeg jo klar over på forhånd, men disse var de eneste som hadde passende staver inne når jeg plutselig skulle bli med på tur..), som på telefon var lite villige til å ta noe ansvar. Er det i hele tatt noen vits i å stikke ned i butikken for å ta en prat, eller er dette noe jeg bare må akseptere som et tap?

Prøv
umaluon #169828 27/03/2011 10:53 PM
Entusiast
Entusiast

Gi det et forsøk, hva de gjør med det kan variere fra butikk til butikk.

Re: Staver knakk på første tur - klage?
umaluon #169829 28/03/2011 8:53 PM
Entusiast
Entusiast

jeg ville vertfall stukket nedom butikken å hørt i og med at du ikke datt med kroppsvekten oppå staven. vil sikkert variere fra butikk til butikk, sikkert også fra hvem du kommer i kontakt med i butikken. men jeg syns personlig at du burde få en ny stav.

lykke til, å si hva som skjer laugh