Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bindinger VS boots?
#12521 17/10/2009 5:49 PM
SXSW Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Det er på tide å bytte ut mitt gamle utstyr med nytt, men sitter her og undrer på noe.

Siden jeg ikke har heeelt ubegrenset med cash, og tenkte å spare inn på noe, så lurer jeg på hva det er best å bruke mest penger på: Bindinger eller boots?

Valget er nemlig: Stive bindinger (best, har jeg hørt) og litt billigere boots ELLER ikke så stive bindinger, men de dyreste bootsa??

Synspunkter tas imot med takk! :wink

Re: Bindinger VS boots?
SXSW #12522 17/10/2009 7:04 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg legger alltid mest penger i boots om jeg skulle drive med kompromisser på innkjøpsfronten, men det gjør jeg ikke.

Kjøper de beste bootsa som passer meg, helst så stive det går. Bindinger blir litt hipp som happ, og legger som regel mindre penger i disse.

SXSW #12523 17/10/2009 7:06 PM
Fersking
Fersking

bruk mer penger på boots du! Jeg er av den mening at gode boots er det viktigste utstyret du har. KJøp deg en boot som passer foten din og som passer bindingen. Hva trenger du en god binding for om booten ikke sitter skikkelig på foten? ettersom du da mister bindingens egenskaper uansett.

Når det kommet til myk og stiv binding er det vel ikke no svar på hva som er best, men mer hva som egner seg til forskjellige typer kjøring eller en smakssak. myk i park og stiv for frikjøring er vel mest normalt. (Myk for ubertweaks;)) så akkurat det kommer litt ann på hva slags terreng du skal kjøre!

Men for all del, kjøp boot i butikk, ikke over nett!!! En boot bør prøves. og gjerne ta med bindingen for å sjekke fit´n mellom boot og binding.

SXSW #12524 17/10/2009 7:08 PM
Fersking
Fersking

bruk mer penger på boots du! Jeg er av den mening at gode boots er det viktigste utstyret du har. KJøp deg en boot som passer foten din og som passer bindingen. Hva trenger du en god binding for om booten ikke sitter skikkelig på foten? ettersom du da mister bindingens egenskaper uansett.

Når det kommet til myk og stiv binding er det vel ikke no svar på hva som er best, men mer hva som egner seg til forskjellige typer kjøring eller en smakssak. myk i park og stiv for frikjøring er vel mest normalt. (Myk for ubertweaks;)) så akkurat det kommer litt ann på hva slags terreng du skal kjøre!

Men for all del, kjøp boot i butikk, ikke over nett!!! En boot bør prøves. og gjerne ta med bindingen for å sjekke fit´n mellom boot og binding.

SXSW #12525 17/10/2009 10:27 PM
SXSW Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Aha. Takker for tips!

Må uansett ut med noen tusenlapper til utstyr, og ligger så langt bra an mht. "budsjett".

Skal uansett kjøpe i butikk, og tror jeg da går for stiv boot, de fleste anbefaler det skjønner jeg. Og uansett føles alle dagens støvler som alpinstøvler i forhold til mine gamle "lefser".

Vi 'ses' i bakken!!

SXSW #12526 18/10/2009 10:14 PM
Fersking
Fersking

Har noen knallbra Salomon Malamute til salgs om du vil spare litt peng på bootsa. ligger bruktmarkedet. Råbra og ubrukte, størrelse 45

SXSW #12527 19/10/2009 5:55 PM
SXSW Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for tilbudet, Skvalparen! Fristende... men dessverre ikke heeelt min størrelse. :wink