Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Randonee utstyr
#169773 21/03/2011 7:17 PM
karboe Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Jeg er relativt ny innenfor randonee. Er vandt med å gå på toppturer, men har aldri hatt ordentlig randonee utstyr. Har før hatt et par Åsnes storetind ski med vanlige BC bindinger, men har lyst å prøve litt bedre utstyr siden jeg går ganske mye på topptur. Jeg går for det meste i fjellene på Sunmøre, og liker utfordrene nedkjøringer. Tenker også på vekt siden det ofte er langt og bratt å gå.Er 184 høy og ca 75 kg. Tar imot alle tips og svar!:)

Re: Randonee utstyr
karboe #169774 21/03/2011 7:59 PM
idN Offline
Fersking
Fersking

Ikke det at jeg kan så mye om dette, men k2 hardside er vell en ski det er verdt å se på.. Leste mye bra om den når jeg var på utkikk etter en randoski.

Uten at jeg har erfaring med noen av bindingene, er vel g3 onyx eller en lett dynafitbinding verdt en titt. Fordelen med Onyx er vel at du kan skifte mellom kjøremodus og gåmodus uten å måtte trø ut av bindingene. Er usikker om dette går med dynafitbinding..

karboe #169775 21/03/2011 8:53 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Sitat karboe:Hei!Jeg er relativt ny innenfor randonee. Er vandt med å gå på toppturer, men har aldri hatt ordentlig randonee utstyr. Har før hatt et par Åsnes storetind ski med vanlige BC bindinger, men har lyst å prøve litt bedre utstyr siden jeg går ganske mye på topptur. Jeg går for det meste i fjellene på Sunmøre, og liker utfordrene nedkjøringer. Tenker også på vekt siden det ofte er langt og bratt å gå.Er 184 høy og ca 75 kg. Tar imot alle tips og svar!:)

Min forslag:ski: K2 shuksan, K2 wayback, BD aspect,G3 spitfire - god balanse mellom vekt og kjøreegenskaper.Bindung,dynafit en av de letteste på markedet, du er lett og så de skal tåle deg.Støvler: scarpa maestrale

Ikke kjøp mer mer enn 90mm under foten, du trenger ikke det for å kjøre løs snø. Lengde på ski circa din høyde.

lykke til,

marcin

karboe #169776 22/03/2011 3:47 PM
Ringrev
Ringrev

Jeg vil legge til at du bør se på dyanfit skiene:- 7 summits- 7 summits sl- mustagh at al- stokeDette er gode ski, som kan kjøpes med ferdige feller - som vel er det beste argumentet for dynafit ski, siden det meste ganske bra.

Jeg er veldig fornøyd med dynafit zzero 4 c, og tlt5 performance sko...men kan ikke anbefale de, siden det viktigste med sko er at de passer din fot.

Bindinger: dynafit, onyx, plum eller annen dynafit kompatibel binding.

Med dynafit-ski får man muligheten til å bruke dynafit feller. De har god glid, er lette og kan tas av uten å ta av skiene.

karboe #169777 23/03/2011 6:41 PM
karboe Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Tusen takk for tips. Skal ta meg en tur innom min lokale sportsbutikk å høre om de har noen gode pakker:)

Randonneutstyr
karboe #169778 25/03/2011 12:01 AM
Fersking
Fersking

Du bør absolutt vurdere K2 Coomback med dynafit bindning og Scarpa Maestrale eller Scarpa pegasus

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå