Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kunne noen hjulpet meg litt med valg av sko til binding?
#169722 16/03/2011 8:49 PM
idN Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei

Jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe meg et par K2 Coomback, men er litt usikker på hvilken binding jeg skal gå for.. Dilemaet mitt er at jeg vet at jeg skal gå turer så og si hver dag i vintersesongen, og derfor burde valgt rene randobindinger, men i og med at jeg også liker å leke meg litt og droppe, burde jeg gå for noen som tåler en støyt..Med alt dette på minne har jeg sett mest på Marker tour da denne er en kombinasjon som viker som en god binding både opp og ned(noen med erfaring der ute?).Ellers så har jeg sett på diamir Freeride Pro og Dynafit TLT Vertical som rene randobindinger.

Er det noen som har en formening om hvilke sko og bindinger jeg skal velge? (i og med at det er avhengig av det ene og det andre)

Håper på svar av erfarne og uerfarne:P

Re: Kunne noen hjulpet meg litt med valg av sko til binding?
idN #169723 16/03/2011 8:58 PM
Fersking
Fersking

Du kan også vurdere G3 Onyx. Har ikke prøvd den selv men har en kompis som er veldig fornøyd. Skal være veldig lett å gå med i tilegg til at den er stabil nedover.

low tech
idN #169724 16/03/2011 11:45 PM
Fersking
Fersking

Hei

Om du skal gå med oppsettet hver dag vil jeg anbefale en low tech binding (Dynafit eller G3) disse er lettere og gir mer naturlig "ganglag". Jeg vil absolutt si at disse er kraftige nok til å gjøre det meste med likevell (se bare hva Hoji gjør på Dynafit bindinger i siste MSP film.......

Når det gjelder sko så finnes det masse bra sko som gir god nok støtte til å sette fart i utforkjøringen som har low tech feste. Du får bare dra til en god sportforetning som fører mange merker - i Stavanger bør du finne det du er ute etter på Platau sport. Finn ut hva som passer foten din. En enkel anbefaling er: brei fot = BD Factor, smal fot = Dynafit titan......(men valg av sko er veldig subjektivt)

Lykke til!

Re: Kunne noen hjulpet meg litt med valg av sko til binding?
idN #169725 17/03/2011 5:00 PM
idN Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

takker for svar

Jo, jeg har vel mer eller mindre gått for en full rando pakke, selv om marker Tour frister i og med den virker litt "duke" aktig med tanke på å dra litt på nedover..

Har også kommet over noen TLT Vertical FT Z12.Noen erfaringer med disse?

FT12Z
idN #169726 18/03/2011 3:01 AM
Fersking
Fersking

Kjører på disse selv - det er ikke bindingen som legger begrensninger på hva jeg kan gjøre i fjellet ;-) Løp og kjøp!