Method er svært komfortabel, men ikke nødvendigvis "kraftig" på den måten. Black Diamond overdriver litt på flex-skalaen sin, så Method sies å egentlig være litt mykere. Ikke at det nødvendigvis gjør noe.
Jeg har Factor og syns det er en kremstøvel! Kjørt på den i to sesonger og ikke hatt noen problemer overhodet.
Ang str. så er mondopoint mondopoint. Det er centimetermål og skal være likt for alle. Det kan dog oppleves forskjellig ettersom foreskjellige merker har forskjellig passform. Noen sier BD er trange og Scarpa romslige, andre omvendt. Saken er at det merket som har best passform for deg vil være det merket hvor du greier å klemme foten ned i minst støvel før det gjør vondt. Og her kommer vi til hovedpoenget: PRØV STØVELEN! Du sparer ingenting, samme hvor bra tilbudet er, på å kjøpe en støvel som ikke passer foten din. Hvis du er fornøyd med Scarpa så må du absolutt prøve før du kjøper Black Diamond! De har markant forskjellig passform, og Scarpa er et sant smertehelvete for meg. Med BD går jeg hele dagen uten antydning til krampe eller gnagsår.
Men sånn ellers går jeg god for kvaliteten på Black Diamond sine støvler. Men Method er ikke rette støvelen for en med en smule ambisjoner. Det er en kjempekomfortabel støvel for de som skal gjøre litt av alt og er fornøyd med å være sånn midt på treet. Factor er stor, stygg og stiv og mangler ingenting. Sånne støvler kan føles som å stå med hver fot i ei bøtte betong, men jo mer du tør jo mer våkner den til liv.