Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Erfaring med G3 Tonic og/eller å bruke Dynafit-bindinger med Scarpa NTN-støvler?
#169500 17/02/2011 4:34 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

To spørsmål her: vurderer å kjøpe G3 Tonic med Dynafit-bindinger, er det noen som har prøvd disse skiene og kan anbefale de? Lurer også på om noen har prøvd å kjøre med Dynafit-bindinger med Scarpa TX Pro støvler (NTN) som også har dynafit-feste? Eventuelt med andre NTN-støvler som har samme mulighet?

Har stått på telemark et par år nå, og føler jeg mestrer det bra både i pist og av smile Fant ut at mine Scarpa TX Pro-støvler også har mulighet til å brukes med Dynafit-bindinger, og fikk lyst på et par ski med dette smile Jeg antar det ikke blir like fullverdig som om jeg hadde en ren rando-støvel, men i hvilken grad? Hadde vært helt fantastisk å kunne bruke ett par til begge deler (og spare ca. 5000kr). Setter pris på svar!

Re: Erfaring med G3 Tonic og/eller å bruke Dynafit-bindinger med Scarpa NTN-støvler?
nielsenpielsen #169501 17/02/2011 10:39 PM
Medlem
Medlem

Jeg har kjørt på G3 Tonic i litt over et år, og er kjempefornøyd. Kombinasjonen forholdsvis lett og grei midtbredde gjør den til en veldig bra topptur, noe jeg personlig har brukt de veldig mye som. Fungerer greit i bakken også, men helt klart best i off-pisten.

TX burde funke bra
nielsenpielsen #169502 18/02/2011 9:28 AM
Fersking
Fersking

Så tonic ble vurdert som tunge i FF - de likte vel Dynafit Stoke veldig bra. Men tungt er vel relativt. Selv bruker jeg Obsethed med Dynafit bindinger - synes ikke de er tunge. Når det gjelder støvler tror jeg TX er like bra som rene rando støvler. Scarpa selger jo også rando-støvler med flexbelg.

Re: Erfaring med G3 Tonic og/eller å bruke Dynafit-bindinger med Scarpa NTN-støvler?
nielsenpielsen #169503 18/02/2011 9:41 AM
Ringrev
Ringrev

Du trenger vel en spacer til å ha under skoen - men ellers burde det gå greit.

nielsenpielsen #169504 18/02/2011 12:11 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar! Tonic-skia frister enda mer nå! At de er "tunge" er vel ganske relativt ja.. Veldig lette i forhold til hva jeg er vant til, men virker passe stive smile

Da satser jeg på at det går bra med TX-ene og dynafit, spacer fulgte med støvlene så det skal gå greit smile