Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Problemere med "vippebryteren" på Dynafit ST-binding! 3 dynafit-nybegynner-spørsmål
#169271 21/01/2011 10:08 PM
Erik Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Hei.

Har akkurat kjøpt ski med Dynafit Vertical ST. Tidligere har jeg bare gått på duke, så dynafit har jeg aldri før rørt...

Spørsmål 1:

Dirver og prøver dem litt på stuegulvet nå og føler at noe ikke er rikig her:Når jeg setter inn tåa, og løfter "tåbryteren" opp (opp for gå-modus, ikke sant?) låses den. Når jeg skal ta den ned igjen, må jeg ta i mye! Dette føles ikke bra, føles som om jeg knekker den plast-vippe bryteren. Ikke noe smooth mekanisme akkurat.Når jeg vipper den opp uten skoa i, er den helt fin.(Dalbello Virus Tour sko forresten)

Er det noe galt her som ikke er riktig? Eller skal man virkelig måtte "misshandle" det sånn for å få de ut av gå-modusen?

2. spørsmål:Hvordan stiller man DIN-innstillingen på disse bindingene (om det er mulig...), og hvor kan man se hvilken verdi de står på?

3. spørsmål:Folk snakker om at de noen ganger må kjøre med låst binding, dvs en som ikke løser ut? Er dette det samme som å kjøre med vippebryteren oppe (i gå modus)?

Re: Problemere med "vippebryteren" på Dynafit ST-binding! 3 dynafit-nybegynner-spørsmål
Erik #169272 21/01/2011 11:45 PM
Ringrev
Ringrev

1. Det er ikke smooth å gå fra gå ti ski mode. Jeg pleier å tråkke lett på den med skia eller skoen - men ikke for hardt2. Du stiller både vertical og horisontal utløsning på bakbindingen. Ta en titt på den, så forstår du hvordan du leser av.3.Ja, låst=gå. Jeg har brukt dyanfit i 10 år, veier 90, og kjører rimelig bra/fort/hardt (x-konkurransekjører), og kan telle antall ganger jeg har kjørt med bindingen i gå-mode på en hånd.4. Du bør ta en titt på wildsnow sin dynafit tutorial på youtube.http://www.youtube.com/watch?v=_DysqbyjyRc

Re: Problemere med "vippebryteren" på Dynafit ST-binding! 3 dynafit-nybegynner-spørsmål
Erik #169273 22/01/2011 2:27 PM
Erik Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

NYDELIG svar. Takk.

Det finnes sikkert utallige diskusjoner / spørsmål om dette, men siden du er like tung som meg og tydeligvis har god peiling prøver jeg:

Kjørt mye på preppa/hardt føre? Noen ganger fått utløsning der uten at det burde skje? (:D) Hard skrensing på hardt, humpete føre?

Gleder meg til å få noen høydemetre på disse laugh