Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Søker toppturkamerater Sunnhordland
#169205 11/01/2011 11:34 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Hei!

Jeg er 24 og nylig flyttet til Bømlo pga jobb. Med alle fjellene her vest har jeg tatt mål av meg til å få gått en del toppturer, og lurer på om det er andre i området som vil dele noen turer? smile

Turforslag eller anbefalinger av fjellområder i "nærheten" mottas også med stor takk!

Er vel en del bra topper rundt Rosendal (Gygrastol, Melderskin?) Hvis folk har erfaringer å dele er det hyggelig.

Har bil.

Re: Søker toppturkamerater Sunnhordland
Christofer #169206 12/01/2011 12:21 AM
Entusiast
Entusiast

Jeg kommer opprinnelig fra Stord (naboøya) og pleier å reise til Stord ihvertfall minst en gang per vinter.. Jeg drar da på ski på Kattnakken på Stord. Parkerer bilen på Fjelstova ca 400 moh og går opp til toppen ca 750 moh.... turen tar mellom 1,5 - 3 timer. Her er link fra tidligere turer der: http://picasaweb.google.com/oyvindrisnes

Re: Søker toppturkamerater Sunnhordland
Christofer #169207 12/01/2011 12:38 AM
Entusiast
Entusiast

Ser at du kommer fra Høvik, antar det er i bærum inn mot oslo du kommer fra.....NB! på stord kjører du først mot Leirvik, følg så hovedvei nord-over på østsiden, ta så av til venstre etter noen få kilometer skiltet Fjellgardane-Fjellstova.

Parker ved fjellstova på stor rund parkeringsplass og gå så videre veien opp mot Kattnakken (fjellet med mast på toppen)Etter ca en time kommer du til en bom, der har du valget mellomå ta av til venstre opp fjellsida, eller fortsette veien opp som tarnoe lenger tid.

Jeg kan sende deg en melding når jeg skal bortover i vinter, så kanskje vi kan ta en tur sammen om det passer slik.

Takk for tips!
Christofer #169208 12/01/2011 8:25 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Har gått opp til kattnakken på beina i høst så kjenner til den vesle toppen. Er også kin på å gå noen større fjell i området etterhvert.

Bare å gi en lyd om du er i området!

Andre som vil på tur?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå