Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Beste toppturski under 3kg/par
#169073 24/12/2010 3:28 PM
escimo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Jeg har fra før Voilè Drifter med Dynafitbinding. En lett og feit kombinasjon for pudderdagene.

Det jeg nå er på utkikk etter er ei toppturski nr 2 som er enda lettere (under 3 kg pr par), som er mer anvendelig på hardere føre, traversering etc. Gjerne med rocker for dager med gjennomslagsføre. Ser for meg en midtbredde på 80-100mm.

Dynafit Manaslu er ei av skia jeg har kikka på.

Er det noen som har erfaring med denne eller andre ski i samme kategori?

Mine mål: 75/175

Re: Beste toppturski under 3kg/par
escimo #169074 26/12/2010 6:09 PM
Fersking
Fersking

Skitrab er spesialist på lette modeller - Kårvatn fjellutstyr er forhandler.

Re: Beste toppturski under 3kg/par
escimo #169075 26/12/2010 9:24 PM
Ringrev
Ringrev

Jeg er veldig fornøyd med mine Mustagh Ata SL. Synes de er veldig gode all round rando-ski, selv uten rocker.

Franske "Ski" valgte Movement X-Logic, som den beste freeride-rando skien de testet i år. (Mustagh Ata SL vant i fjor). (Atomic Charter,Dynafit Stoke og Coomback fikk "Remarquable") X-Logic fikk litt lavere score enn Mustaght Ata i fjor - men det er også andre kriterer.

Frankse "Montagne" testet 76 ski. De likte også Movement X-Logic, men AlpControl Black Powder (949gram)utklasset de andre i kategorien for lette ski som allikevel er bra nedover.Dynafit Seven Summits SL vant kategorien "bakke-ski for rando".Dynastar Altitrail Powder vant kategorien "Large". Mustagh ata sl havnet i samme kategori, og fikk topp score på skare og vanskelige forhold, men lav score på kortsvinger og sikkerhet på hardt føre (jeg stiller meg undrende til det siste). Dynafit Stoke topp på varm pakket snø, men 1 av 5 hardt føre...og kommentaren om at ingen ville gå tur med den, selv om de hadde moret seg.(Bildene fra testen, ser ut til å være fra 60 tallet. Samlede bein i lett bakvekt...tror forskjellige testresultat gjenspeiler forskjellig bruk og teknikk.

De store vinnerne blant alpinski er Atomic Access og Salomon X-Wing Enduro, men det er en helt annen kategori.

Dynafit Manaslu er ikke spesielt vridningsstabil. Jeg oppfatter det hovedsaklig som en lett, smal og god pudderski, og ikke en allround ski. Jeg har kun kjent på den i butikk, og lest tester av den...

Lette .lette ski!
escimo #169076 27/12/2010 8:38 AM
rin Offline
Ringrev
Ringrev

Stelvio light XL 1350 pr ski 90 breddePris??

RIN

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå