Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hagløfs Rando 38
#169005 16/12/2010 10:54 PM
hol68 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Har gått til innkjøp av ny sekk idag, Hagløfs Rando 38. Sekken har en rekke viktige funksjoner for meg, godt hoftebelte, svært god plass i hovedrommet, tilgang fra siden, stort rom i topplokk for evt kamera, en helt unik stor lomme i front for store våte feller og sikkert noen andre fine løsninger jeg ikke kommer på i farta..

MEN, det er noen men her, og de oppdaget jeg ikke før etter at jeg hadde kommet hjem med sekken;

*det finnes ei slags "bruksanvisning" på den lappen hvor prisen står, der har de tegnet 6 illustrasjoner, de tre siste illustrasjonene viser hvordan man skal feste ski/snowboard til sekken. Samtlig tre illustrasjoner viser ei reim som skal gå fra skulder til skulder for å stabilisere skia mens den er på ryggen. Denne reima skal klipses på skuldrene. Problemet er at hverken klips eller reim finnes på sekken til dette formålet.

*De tre øverste illustrasjonene viser:1. Hoftebelte som angivelig skal kunne fjernes. Det kan det ikke, mitt er sydd så det holder til sekken..2.Man skal kunne ha tilgang til drikkesystemet fra utsiden, uten å åpne hovedrommet. Det har man ikke, man må inn i hovedrommet for å få tilgang til drikkesystemet. 3.Den tredje illustrasjonen viser ei lomme hvor man skal kunne ha småting i, denne lomma finnes ikke..

6 illustrasjoner, ikke en eneste samsvarer med det produktet jeg har kjøpt, det er nesten en bragd!

Det største problemet er imidlertid løsningen Hagløfs har på drikkesystemet. På årets modell er det ett hull som går gjennom ryggen og ut hvor man skal tre slangen gjennom. Dette hullet er så usannsynlig lite at den eneste løsningen jeg finner er å måtte skille selve slangen fra vannbeholderen, tre bakenden av slangen gjennom hullet fra utsiden og inn i selve hovedrommet, hvoretter man fester slangen på vannbeholderen igjen.. På meg virker dette ganske tungvint, ihvertfall på min camelback med isolert drikkeblære og slange, har ihvertfall aldri hatt noe lignende problem på mine andre ørten sekker..

Langt innlegg dette, men bare måtte få det ut...:-) Det store spørsmålet her er jo hvem er det som er dummest, meg som har kjøpt sekken og som sikkert har vurdert minst 10 andre sekker, betjeninga som ikke kunne noe som helst om sekken(men hun VAR søt..), eller Hagløfs..

Re: Hagløfs Rando 38
hol68 #169006 16/12/2010 11:09 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat hol68:Langt innlegg dette, men bare måtte få det ut...:-) Det store spørsmålet her er jo hvem er det som er dummest, meg som har kjøpt sekken og som sikkert har vurdert minst 10 andre sekker, betjeninga som ikke kunne noe som helst om sekken(men hun VAR søt..), eller Hagløfs..

hol68 #169007 16/12/2010 11:13 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hehehe...skummel felle du angir i parantes der :wink

Høres merkelig og kjipt ut med hullet til drikkeslangen ja. Men er det ikke bare å levere greia tilbake? Heve kjøpet? Ettersom de illustrasjonene ikke samsvarer, har du argumentasjonen i orden iallefall.

Jeg har
hol68 #169008 17/12/2010 9:48 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

brukt den type sekk i ett år nå, og er superfornøyd. Du har en glidlås på siden av sekken, slik at du slipper å åpne den fra toppen. Da får du tilgang til drikke og ting i bunnen. Bruksanvisning kastet jeg i før jeg så på den i god Norsk ånd. Derfor slap jeg slike bekymringer som du har nå. Når det gjelder hullet til drikkeslangen så er det lite, men ser du etter så er det bare snittet ett lite hull der. Det kan du bare snitte litt ekstra så passer det slange med vinkel på drikketuten. Jeg bruker sekken sommer som vinter, og den virker solid. Jeg vurderte maaaaaaaaange typer, men denne sekken likte jeg best. Og det at dama er fin, det er jo en kjøpsgrunn i seg selv:wink

Se på hjemmesiden
hol68 #169009 17/12/2010 9:54 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei igjenDet ser ut som dem har satt på bruksanvisning fra en annen sekk som heter Mountain surf. Den har de spesifikasjonene som du ramser opp. Gå på hjemmmesiden så ser du forskjellene.

hol68 #169010 18/12/2010 1:44 PM
hol68 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Har en mistanke om Hagløfs har endret på designen på årets sekk på noen områder, skulle gjerne sett noen av fjorårets sekker for sammenligning! Det området hvor hullet er kan maks bli ca 3 cm, kanskje noen millimeter ekstra. Deretter vil jeg snitte opp hele sekken dersom jeg er uheldig med kniven.. Min Camelback er nesten 3,5 cm så det blir uansett en vanskelig oppgave å få den gjennom. Mulig at jeg bare må levere inn sekken, utrolig ergerlig iom at det er en gjennomtenkt sekk på så mange andre områder!

..brukererfaringer!
hol68 #169011 24/02/2011 11:30 PM
hol68 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

..nå har jeg brukt sekken på snart 30 turer i år, og uansett hva jeg har skrevet tidligere; er superfornøyd med sekken til toppturformål. Utrolig lettvint sekk som har praktiske og gjennomtenkte løsninger på det meste! Bruker foreløpig ikke opplegget for drikkesystemet da det ennå er alt for kaldt, selv med vinterisolering. Men skal jeg bruke det, så må jeg nok kjøpe meg ny drikkepose med avtagbar slange. Den store lomma i front på sekken er genial!!