Har gått til innkjøp av ny sekk idag, Hagløfs Rando 38. Sekken har en rekke viktige funksjoner for meg, godt hoftebelte, svært god plass i hovedrommet, tilgang fra siden, stort rom i topplokk for evt kamera, en helt unik stor lomme i front for store våte feller og sikkert noen andre fine løsninger jeg ikke kommer på i farta..
MEN, det er noen men her, og de oppdaget jeg ikke før etter at jeg hadde kommet hjem med sekken;
*det finnes ei slags "bruksanvisning" på den lappen hvor prisen står, der har de tegnet 6 illustrasjoner, de tre siste illustrasjonene viser hvordan man skal feste ski/snowboard til sekken. Samtlig tre illustrasjoner viser ei reim som skal gå fra skulder til skulder for å stabilisere skia mens den er på ryggen. Denne reima skal klipses på skuldrene. Problemet er at hverken klips eller reim finnes på sekken til dette formålet.
*De tre øverste illustrasjonene viser:1. Hoftebelte som angivelig skal kunne fjernes. Det kan det ikke, mitt er sydd så det holder til sekken..2.Man skal kunne ha tilgang til drikkesystemet fra utsiden, uten å åpne hovedrommet. Det har man ikke, man må inn i hovedrommet for å få tilgang til drikkesystemet. 3.Den tredje illustrasjonen viser ei lomme hvor man skal kunne ha småting i, denne lomma finnes ikke..
6 illustrasjoner, ikke en eneste samsvarer med det produktet jeg har kjøpt, det er nesten en bragd!
Det største problemet er imidlertid løsningen Hagløfs har på drikkesystemet. På årets modell er det ett hull som går gjennom ryggen og ut hvor man skal tre slangen gjennom. Dette hullet er så usannsynlig lite at den eneste løsningen jeg finner er å måtte skille selve slangen fra vannbeholderen, tre bakenden av slangen gjennom hullet fra utsiden og inn i selve hovedrommet, hvoretter man fester slangen på vannbeholderen igjen.. På meg virker dette ganske tungvint, ihvertfall på min camelback med isolert drikkeblære og slange, har ihvertfall aldri hatt noe lignende problem på mine andre ørten sekker..
Langt innlegg dette, men bare måtte få det ut...:-) Det store spørsmålet her er jo hvem er det som er dummest, meg som har kjøpt sekken og som sikkert har vurdert minst 10 andre sekker, betjeninga som ikke kunne noe som helst om sekken(men hun VAR søt..), eller Hagløfs..