Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips til utstyr (randonne)
#168842 30/11/2010 8:37 PM
Furuly Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

hei hei

Jeg trenger litt personlig råd, jeg har ikke brukt utstyret på et årstid. Formen svikter, men interessen øker nå.

Jeg har vært ute av sporten en stund og sist jeg gikk fikk jeg øynene litt opp for utstyret jeg har.

Jeg sitter på følgende nå:

völkl bridge 2008

Scarpa spirit 4

og noen gamle tunge bindinger (randonne).

Øynene kom opp for meg når jeg kjente på ski og sko til en kompis, kan vel trygt si at vekten var godt under halvparten.

Jeg er på ingen måte en ekstrem kjører og føler kanskje at utstyret og nivået ikke står helt i stil.

Nå har jeg falt ut av alt jeg en gang kunne om utstyr og hva som er bra/dårlig.

Lurte på om jeg kunne få noe tips for hva utstyret er verd, alt er pent brukt og godt vedlikeholdt.

Søker også noen tips om lavvekts utstyr om noen kan tipse om det.

Tror jeg kom med alt, men bare spør om ikke.

MvhSimon

Re: Tips til utstyr (randonne)
Furuly #168843 07/12/2010 7:13 PM
Furuly Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

er det lov å bumpe? smile I så fall... bump smile

Re: Tips til utstyr (randonne)
Furuly #168844 07/12/2010 8:32 PM
Ringrev
Ringrev

Utfordringen med lett utstyr, er at det ofte krever litt mer teknikk å kjøre: hvis vekten ikke er riktig kan det raskt føles ustabilt.

Jeg har selv falt ned på at Dyanfit Mustagh Ata Sl, Dyanfit bindinger og dyanfit tlt5 performance er en god kombinasjon for meg: et godt kompromiss mellom oppover og nedoverkjøring.

Hvis du har kjørt lite offpiste, kan det være greit å velge litt bredere.

Det beste rådet er kanskje å kjøpe noe tilsvarende som kompisene dine. Hvis du er bedre nedover enn dem, kan du kjøpe litt lettere, hvis du er dårligere velger du litt bredere. Er du i bedre form kan du velge tyngre utstyr osv. Jo mer penger du legger i utstyret, jo færre kompromisser må du gjøre... Viktigst er bindinger (dyanfit, Onyx e.l type) og sko. De fleste ski fungerer. Husk også at brede ski => brede feller => dårlig glid&økt vekt.