Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Titan eller TLT5
#168723 10/11/2010 7:33 PM
farris Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hadde egentlig bestemt meg for Dynafit TLT5 Montain som nye topptursko. Men da den hjelpsomme dama bak disken spurte hvilke ski jeg hadde ( G3 ZenOxide), ville hun at jeg skulle se/prøve Dynafit Titan. Hun fortalte at TLT5 skoa ikke ville bruke G3 Z fullt ut. Skoa blei for myk. Titan skoa er tyngre og mye stivere, men fortsatt veldig god og gå med. Prisen er den samme. Er det noen som har testet begge skoene?

Re: Titan eller TLT5
farris #168724 10/11/2010 10:58 PM
Ringrev
Ringrev

Hva med tlt5 performance...? Jeg har ikke brukt skoene du nevner, men jeg heller mot å være enig med henne. Når det er sagt så har moren min zenoxide med zzero4 (ikke karbon), og er fonøyd med det.

ikke enig med dama gitt :)
farris #168725 11/11/2010 11:43 AM
Fersking
Fersking

Heisann.

Jeg eier faktisk begge skoa :)Men ikke fått kjørt TLT Mountain skoa enda. Første tur bli i morra hvis alt klaffer! ( noe det sjelden gjør ) Når de testet skoen i USA så kjørte de en ski som heter Movement Goliath. ( søk på gear of the year + navn på skien så finner du info )Denne skien trenger muskler, men den er bombe god og takler alt. De skrev da at TLT Perfomance skoen riktignok, marginal forskjell funket godt til denne skien på alle underlag utenom isete føre da den ikke klarte å gi nok trykk til å dempe slagene som oppstod.

Jeg har kjøpt TLT skoen for å bruke den på den skien blant annet, men helst på litt mindre og lettere ski når det skal gåes litt. G3 sine ski er jo både lette og enkle å kjøre med.

Søk også på TLT 5 Performace og reviews. Det er ikke uten grunn at den får sykt mye skryt.

Betyr vekt noe for deg, går for 5 er skoen. Bryr du deg ikke om vekt så gå for Titan skoen. Til skien du har sett på så funker begge skoene. Men du ofrer litt kontroll på isete føre. Og er det da vi er på tur? smile

Ble overbevist
farris #168726 13/11/2010 9:39 PM
farris Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takker for svar. Men etter litt "studie" og en test med Titan på stuegulvet (de var tung), så blir det TLT5. Et nytt problem har dukket opp. Prøvde str 30,5 på TLT5 og de føltes litt stor ut for meg(butikken hadde ikke 30,0 men kunne bestille hvis jeg skulle ha). Titan skoa jeg prøvde, var str 30,0 og føltes litt trang. Det var såle i begge skoa. Er det best og kjøpe str 30,0 og håpe at de passer perfekt etter en blokker ut/ varmetilpass forsøk ( det var stortåa som er problemet). Kan selvfølgelig ta en runde rundt til andre sports butikker, men erfaringen sier at str 30,0/30,5 er str de fleste ikke tar inn. Hva sier du Bsport?

farris #168727 14/11/2010 12:24 AM
Entusiast
Entusiast

Har bruk Zzeus et par år nå, og den er jo ganske lik Titan. Veldig fornøyd. Men i løpet av våren skal jeg skaffe meg TLT5, for den har jeg tro på. Virker som mange mener den kan brukes på fete ski (jeg har Dynafit Stoke).

farris #168728 14/11/2010 12:24 PM
Ringrev
Ringrev

Sitat farris:Takker for svar. Men etter litt "studie" og en test med Titan på stuegulvet (de var tung), så blir det TLT5. Et nytt problem har dukket opp. Prøvde str 30,5 på TLT5 og de føltes litt stor ut for meg(butikken hadde ikke 30,0 men kunne bestille hvis jeg skulle ha). Titan skoa jeg prøvde, var str 30,0 og føltes litt trang. Det var såle i begge skoa. Er det best og kjøpe str 30,0 og håpe at de passer perfekt etter en blokker ut/ varmetilpass forsøk ( det var stortåa som er problemet). Kan selvfølgelig ta en runde rundt til andre sports butikker, men erfaringen sier at str 30,0/30,5 er str de fleste ikke tar inn. Hva sier du Bsport?

<p></p>
30 og 30,5 har samme skall...Sko pleier jo også å utvide seg litt. Kjøper du feil, kan du rette opp feilen ved å bytte nnersko.....