Hei, jeg ville vurdert et par andre muligheter. Når det gjelder sko ville jeg ha gått for Scarpa F3, en veldig god sko for en slik tur:. lett. bra komfort. fint med ekstra bevegelighet ved tærne på vei oppvover. god kjøreegenskaper/ støtte. veldig allsidig sko (viktig på slike turer)
Jeg kjenner ikke til Gea, men vet litt om F1: en flott sko for bestigning (of evt. noe konkuranse), menbegrenset nåe det gjelder kjøreglede. Derfor syns jeg F3 er en utmarket sko, med det jeg syns er de beste egenskapene fra F1, og andre tyngre/ stivere sko laget med fokus på nedkjøring.
Ang ski har jeg en litt annen bakgrunn i forhold til nordmenn og er derfor litt mindre kjent/ begeistret for "brede planker", i hvert fall for en tur som den du skal gå (og egentlig for mesteparten av turene man vanligvis går), der du sannsynlig kommer til å finne mange forskjellige typer snø og der du skal gå mange høydemeter.Jeg bruker Dynafit Manaslu og jeg er vedlig fornøyd med den (lett oppover, bra kjøringegenskaper og bred nok til å ha det gøy også i dypsnø). I Dynafit-serie kan du finne mange modeller, også spesifikke jentemodeller, og Dynafit lager veldig lette ski i forhold til andre produsenter med lignende mål (f.eks. 200-400 gr lettere enn G3 og K2 du nevner).
Om du skulle gå for F1-sko ville jeg ha tenkt i samme banen også for ski og kjøpt en virkelig lett randoski (Dynafit Nanga Parbat/ Haute Route Plus/ Seven Summit/ , SkiTrab Duo Sint Aero, Dynastar Vertical Light, Movement Rando, Volk Massak, eller lignende).
Lykke til og god tur!