Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nitro Target Recoil 159
#12416 06/09/2009 11:28 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

tenker å kjøpe dette brette, men har jo sett litt på de banana boardsa å, men tipper det blir denna nitro plata, noen som har kjørt no med det? og en ting til, det står wide på endel av de brettene som ligger til salgs på envær netthandelside, da går jeg ut ifra at det er bredden på fjøla, men er det gull, er det fordel når det kommer til jibbing?

Wide er ekstrabredde
Danielsan #12417 07/09/2009 10:17 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Wide vil si at det er ekstrabredde på brettet. Grunnen er at vi alle har forskjellige lengde på føttene og forskjellig vinkling. Store føtter og liten vinkling = wide brett. Da slipper du at tærne og helen går ut over kanten på brettet. Bredere brett vil også si tregere kant til kant i bakken. God regel er å køpe så smalt brett bena kan klare uten at tærne eller helen går utenfor brettet. Ville tro at har du str 44 og oppover så burde du bruke et wide brett, men det avhenger av hva slags vinkel du liker på bena, samt bredden på brettet. Monter bindiger med støvler på i butikken å er beste råd..

wide får alle spenna
Danielsan #12418 07/09/2009 1:04 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

se det,jeg har bare ikke kjørt med wide brett, så måtte få no info, og det fikk jeg, hele sessongen i fjord kjørte jeg med detta problemet! tusen forbanna takk, jeg SKAL ha wide brett , og jeg bruker str 43!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå