Sitat Martinn:Overraskende at så mange velger hardshell da jeg selv mener softshell er en vinner når det kommer til rando.
Har du noen gode forslag til ei softshellbukse som puster bra, men samtidig er stor/vid nok til å gå rundt knebeskyttere (kjører telemark) og skisko? Bør være forsterka på innsidene mot stålkanter også.
Er godt fornøyd med funksjonaliteten på min norrøna lofoten på vinterstid, men den blir for litt for klam på vårskiturer.
Er også en av de som er skuffa over kvaliteten på norrøna buksa, min har gått opp i liminga på lårlommene, og glidelåsen på "mobillomma" røyk etter kun to sesonger. Arcteryx skalljakka mi har jeg hatt i seks sesonger og den er falma, men teknisk helt i orden.
Er veldig fornøyd med et plagg jeg kjøpte i fjor: Marmot driclime windshirt. I praxis en tynn fleece jakke med et vindtett nylon-lag utapå. Puster veldig bra og holder kald vind unna. Perfekt for toppturer når det er et par minusgrader eller kaldere. På våren blir den fort litt for varm. Kan også brukes som en ganser under skalljakke eller dunjakke når du skal kjøre ned igjen. Mitt absolutt favoritt toppturplagg
http://marmot.com/products/wms_driclime_windshirt?p=222,72,217,129