Håper at det ikke blir noe problem: heisen tar såpass lang tid at det ikke bør føre til overbefolkning. Tviler også på at heisen kommer til å være åpen midtvinters.
Hvor mange er det egentlig plass til i denne heisen? Hvor mange turer rekker en mon tro? Blir det kø? Kanskje en burde kunne reservere?Og så er det prinsippet da - en topptur burde jo gås opp og kjøres ned. Kankje en får satse på å gå opp, kjøre ned og så ta heisen en gang opp så en får to nedkjøringer? Det kan dessverre også bety en utvikling som en ser andre steder hvor tilgjengeligheten blir for enkel - mange som aldri burde vært der tar turen og antallet skader og ulykker øker.
hei, kanskje dette kan oppklare noen spørsmål i tråden her,
prisen på enkelt tur (250,-) gjelder bare sommerstid, det vil ikke være mulig kjøpe enkeltturer vinterstid, dvs kun tur-retur til 350,- blir kanskje dyrere en det også.
Åpningstider for vintern er ikke fastsatt.
Banen er kun transport middel og har ikke ansvar for folk når de forlater tunnelen. Så banen vil gå uavhenging av snøforhold, skredfare osv.
Det er 2 guider som driver med skiguiding på Gaustatoppen, Kjetil Lindblad og Marius Hagen Larsen. De ta turer når banen går. Kan kontaktes på marius@mhl.no eller på tlf 92232825 (kjetil) 91330804 (marius) video med dem her:
Årskort blir det ikke, kommer isåfall koste skjorta og litt til, det ble solgt dagkort under prøvedriften for 1000,- dagen, da med bregrensinger.
Kapasiteten er lav, og gaustabanen er ekslusivt, 15 min inne i fjellet og du står på toppen med 800 høydemeter til disp, nærmere heliskiing kommer du ikke i Norge.
Foretrekker å gå. Evt. ta en ekstra nedkjøring når man kommer ned igjen, men da bør det være veeeldig gode forhold. For en som er middels dårlig trent blir det jo 175 kr timen for å bruke beina litt :P
Sitat Gausta Jon:hei, kanskje dette kan oppklare noen spørsmål i tråden her,prisen på enkelt tur (250,-) gjelder bare sommerstid, det vil ikke være mulig kjøpe enkeltturer vinterstid, dvs kun tur-retur til 350,- blir kanskje dyrere en det også.
Hva er logikken bak dette? Vil jo tro de fleste som tar banen på vintern vil kjøre ski ned igjen?
Forsåvidt så liker jeg gaustatoppen som toppturtopp, så sett gjerne prisen til 1000kr per tur for min del