Sitat Aurstad:Det eneste jeg egentlig savnet forrige sesong var det store hoppet helt på toppen ("Puma parken" eller hva den nå ble kalt). Og den savnet jeg MYE! Håper virkelig dere prioriterer det neste sesong!
vel sånn att dere vet det!
for å kunne produsere 1 cubik meter med kunstsnø blir prisen på ca 400-800kr mener jeg å huske att det ble!
i fjor ble det totalt produsert ca 300.000cc med snø til begge parkene (Hemsedal Parken og Blå Parken)pipen i Hemsedal Parken ble det produsert ca 30.000ccBlå Parken brukte totalt 25.000 sånn ca (om jeg ikke husker helt feil)Resten gikk til Hemsedal Parken!da kan dere selv regne ut kostnadene!
nå skal dere få litt grundig info om parken i hemsedal her:
grunnene til att det gikk så mye snø er egentlig ganske enkelt. ("doseringen/formasjonene" i Hemsedal Parken om sommeren er ikke blitt gjort god nok vedlikehold. Måten man skal forbrede en park løype på til vinteren er å:
1. lage løypa sånn att bakke formasjonen er naturlig i forhold til å lage hopp, rails ovs (kuppert terreng)
2. til store hopp, lage jord volder sånn att det trengs minst mulig snø. får å bevare voldene, så legge jord og plant gress der, sånn att voldene ikke blir drenert bort
Altså parken i hemsedal så var voldene og alt dette i perfekt stand for ca 4-5 år siden, men det ble ikke sådd gress eller noe sånn for å bevare voldene i den perfekte formen man ønsker seg. Dette førte til att formasjonene og voldene har blitt mindre og mindre. for å kunne kompansere med dette må det produseres mere SNØ!
Vi kunne enkerlt ha redusert mengeden snø i fjor med opp til 50-60% om formasjonene og voldene var i orden!
om dem hadde vært det så hadde parkene åpnet tidligere og vi kunne ha hatt mye mere tid til å variere tilbudene i parken igjennom hele vinteren!
Nå blir også Piper borte i Hemsedal Parken begrunn av att det koster for mye å ha en pipe (bedrunn av for dårlig vedlikehold på voldene)
dette er noe som alle på park avdelingen er irritert over!
Så dette er vel en av hovedgrunnene til att vi ikke altid får så bra med tid til å variere tilbudene ovs i det siste (etter mitt syns punkt) men vi får håpe på det beste, er ikke jeg som har noe ansvar på noen områder akkurat!
så derfor hadde vi ikke tid til å kunne prioritere Poma Parken!