Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hemsedal Snowboardpark, noen ønsker?
#12377 15/08/2009 7:33 PM
Tomma Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!jeg jobber som Shaper i Hemsedal skisenter og jeg lurer på hva alle dere kunne ha ønsket att parken skulle hatt av elementer, hopp ovs til vinteren?

jeg lover ikke noen som helst, men er bare nyskerig på hva dere ønsker.

tviler på att sjefen min (Lars Eriksen) ikke har en plan allerede om hva det skal være der.

men jeg fikk noen spørsmål i fjor fra noen kolegaer som kjører heis, om noen elementer som de ville hatt. spurte Lars, men svare jeg fikk var den att selv om ideene dems er gode så har vi ikke tid, begrunn av (noe som ikke er rellevant å si her). Men til denne sesongen som kommer kan det kansje være muligheter til ønsker!

kansje det kommer noe dere vil ha!

Re: Hemsedal Snowboardpark, noen ønsker?
Tomma #12378 16/08/2009 6:45 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg har masse ønsker!! Har sesongkort så dette er viktig:razz Hadde vært fett med noen vanlige 10 cm bredde railer og noen kule bokser. Hadde også vært fett med flere rails i blåparken pluss litt større funbokser. Ellers syns jeg det ganske grei park i fjor.:wink

Bokser
Tomma #12379 16/08/2009 9:47 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg synes dere burde fått noen vanlige flat boxer osv. er så mye rart en kan gjøre på disse ( sånn andy perry og will wesson style)

Tomma #12380 16/08/2009 10:19 PM
Tomma Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

vel! dette med rails vet jeg ikke om det kommer i år, men dere som vet den gamle veien som man kunne kjøre oppgover til skarsnuten og vidre innover med som i sessongen som var ble brukt til løype, så prøver vi å lage til en egen rail park der. denne løypa er en nedlakt vei så den er perfekt for en railpark.

ulempa med denne løypa er det att den starter fra turistløypa så det kan ende med att det blir mye folk som ikke vet helt hva de har der å gjøre, for å si det sånn.

funboxser som vi har til nå (som ble brukt i fjor) er: flat down box, rainbow box, up and down box, rollecoster box og dobble funbox!

det blir nok ikke noe mere elementer i Blåparken, fordi da vil kun kvaliteten på parken bli dårligere (får for liten tid til å kunne holde parken i stand liksom)

Stor kicker
Tomma #12381 16/08/2009 11:25 PM
Entusiast
Entusiast

Det eneste jeg egentlig savnet forrige sesong var det store hoppet helt på toppen ("Puma parken" eller hva den nå ble kalt). Og den savnet jeg MYE! Håper virkelig dere prioriterer det neste sesong!

Lekne elementer
Tomma #12382 17/08/2009 8:20 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeghadde stor sans for fjorårets park, for alld el. Det blir bedre og bedre!

For noenår tilbake (det året det var snowboard nm?)hadde dere en del elementer med stort potensiale for lek: snøboksen i bunn der man hoppet opp og ned (vet denne krever utrolig mye vedlikehold, men den var skikkelig kul og brukt av veldig mange), de to platåhoppene før den store kickeren (noe av de samme hoppene i vinter, men ikke like smoothe), step up hoppet som det var tidligere (med mulighet for channelgap i QP på begge sider).

Tomma #12383 17/08/2009 5:42 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat Tomma:vel! dette med rails vet jeg ikke om det kommer i år, men dere som vet den gamle veien som man kunne kjøre oppgover til skarsnuten og vidre innover med som i sessongen som var ble brukt til løype, så prøver vi å lage til en egen rail park der. denne løypa er en nedlakt vei så den er perfekt for en railpark.ulempa med denne løypa er det att den starter fra turistløypa så det kan ende med att det blir mye folk som ikke vet helt hva de har der å gjøre, for å si det sånn.funboxser som vi har til nå (som ble brukt i fjor) er: flat down box, rainbow box, up and down box, rollecoster box og dobble funbox!det blir nok ikke noe mere elementer i Blåparken, fordi da vil kun kvaliteten på parken bli dårligere (får for liten tid til å kunne holde parken i stand liksom)

Hadde vært sykt fett med raile park!!!!!1

Tomma #12384 17/08/2009 6:52 PM
Tomma Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat Aurstad:Det eneste jeg egentlig savnet forrige sesong var det store hoppet helt på toppen ("Puma parken" eller hva den nå ble kalt). Og den savnet jeg MYE! Håper virkelig dere prioriterer det neste sesong!

vel sånn att dere vet det!

for å kunne produsere 1 cubik meter med kunstsnø blir prisen på ca 400-800kr mener jeg å huske att det ble!

i fjor ble det totalt produsert ca 300.000cc med snø til begge parkene (Hemsedal Parken og Blå Parken)pipen i Hemsedal Parken ble det produsert ca 30.000ccBlå Parken brukte totalt 25.000 sånn ca (om jeg ikke husker helt feil)Resten gikk til Hemsedal Parken!da kan dere selv regne ut kostnadene!

nå skal dere få litt grundig info om parken i hemsedal her:

grunnene til att det gikk så mye snø er egentlig ganske enkelt. ("doseringen/formasjonene" i Hemsedal Parken om sommeren er ikke blitt gjort god nok vedlikehold. Måten man skal forbrede en park løype på til vinteren er å:

1. lage løypa sånn att bakke formasjonen er naturlig i forhold til å lage hopp, rails ovs (kuppert terreng)

2. til store hopp, lage jord volder sånn att det trengs minst mulig snø. får å bevare voldene, så legge jord og plant gress der, sånn att voldene ikke blir drenert bort

Altså parken i hemsedal så var voldene og alt dette i perfekt stand for ca 4-5 år siden, men det ble ikke sådd gress eller noe sånn for å bevare voldene i den perfekte formen man ønsker seg. Dette førte til att formasjonene og voldene har blitt mindre og mindre. for å kunne kompansere med dette må det produseres mere SNØ!

Vi kunne enkerlt ha redusert mengeden snø i fjor med opp til 50-60% om formasjonene og voldene var i orden!

om dem hadde vært det så hadde parkene åpnet tidligere og vi kunne ha hatt mye mere tid til å variere tilbudene i parken igjennom hele vinteren!

Nå blir også Piper borte i Hemsedal Parken begrunn av att det koster for mye å ha en pipe (bedrunn av for dårlig vedlikehold på voldene)

dette er noe som alle på park avdelingen er irritert over!

Så dette er vel en av hovedgrunnene til att vi ikke altid får så bra med tid til å variere tilbudene ovs i det siste (etter mitt syns punkt) men vi får håpe på det beste, er ikke jeg som har noe ansvar på noen områder akkurat!

så derfor hadde vi ikke tid til å kunne prioritere Poma Parken!

Tomma #12385 17/08/2009 7:34 PM
Entusiast
Entusiast

Savnet den store step-upen som ble bygd inn i Quateren, den som var der i år var grei men ble litt liten. Ellers kunnejg tenke meg en litt bedre kicker etter hvalen.

Tomma #12386 17/08/2009 8:15 PM
Entusiast
Entusiast

Hva er hvalen??

Tomma #12387 17/08/2009 9:31 PM
Tomma Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat Jonasthejibber:Hva er hvalen??

Hvalen er den store Funboxen vi har som hopp nr to på svart linje i Hemsedal Parken

Tomma #12388 17/08/2009 11:02 PM
Entusiast
Entusiast

Super awsome hopp!! når det ikke er hardt da, da er det forjævelig...det kan dere prøve å fikse på

Tomma #12389 18/08/2009 8:31 AM
Entusiast
Entusiast

oja den. Tenkte på mammuten skjønner du...

Tomma #12390 18/08/2009 12:26 PM
Tomma Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat erikman:Super awsome hopp!! når det ikke er hardt da, da er det forjævelig...det kan dere prøve å fikse på

Klart det gjør vondt om du treffer kuler eller flata, men om du hopper riktig så er det ikke så nøye om det er isette eller ikke! Når vi har testet hoppene så er det ingen problemer og det har ikke vært noe som helst problem med det hoppe!

Tomma #12391 18/08/2009 2:32 PM
Fersking
Fersking

Hvis dere skal ha bigairbag i år også, trengs det et bedre hopp. Det som var i år hadde alt for lite sprett sånn at man fikk alt for liten tid i luften i tillegg til at det var ganger jeg nesten hoppet over bigairbagen. Plassering av bagen var også litt dumt.

Et hopp skrått inn til baksiden av quarteren hadde også vært drit fett!

hm...
Tomma #12392 18/08/2009 6:41 PM
Avhengig
Avhengig

Dere bør jo gjøre en del radikale endringer på det dere styrer med i parken her oppe...For en del år tilbake lå alltid jibbe eliten både på ski og snowboard i Hemsedal hele vintern å kjørte seg inn for konkurranse og film sesongen...Det gjør de ikke lenger mye forde hemsedal har levd på at de tidlig ble kåret til en av europa og verdens beste parker...Siden starten på 2000 tallet har ikke parken forandret seg nevneverdig mye...Andre bygger ut bytter elementer osv noe som ikke skjer her oppe. De fleste jibberne som bodde i Hemsedal i vinter måtte dra avgårde til sverige og andre steder for å få kjørt park tidlig på sesongen. Mye som bør gjøres annerledes for å få parken opp å gå igjen.

Om truslene om at pipen skal vekk driter jo hemsedal skisenter seg totalt ut. Pipen i rød parken var jo noe av det som var best shapa gjennom vinteren og det er flere og flere skisenter som tar bort piper...Hvorfor da ikke beholde pipen og faktisk trekke folk til dalen forde dere har noe få andre i norge har? De gangene jeg jeg var innom parken i vinter var pipen ett av de elementene som ble mest brukt av brukerne...allt fra nybegynnere til "pros" kjørte den og virket fornøyd...

Om dere skal gjøre om jordvollene som du snakker om når har dere tenkt å gjøre det? Er ikke mye aktivitet der oppe om dagen om dere ikke begynte i går? Er en stor jobb som må gjøres og den er ikke gjort på en uke og er det sant at "party" heisen også skal vekk i vinter? Hva er det egentlig Hemsedal skisenter driver med? gjør seg om til et familie anlegg eller har de en secret plan?

syntes det er skummelt,
Tomma #12393 18/08/2009 10:30 PM
Fersking
Fersking

jeg syns hopp er skummelt jeg hi hi hi.turi

Tomma #12394 19/08/2009 5:16 PM
Tomma Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat Ole-Kr:Dere bør jo gjøre en del radikale endringer på det dere styrer med i parken her oppe...For en del år tilbake lå alltid jibbe eliten både på ski og snowboard i Hemsedal hele vintern å kjørte seg inn for konkurranse og film sesongen...Det gjør de ikke lenger mye forde hemsedal har levd på at de tidlig ble kåret til en av europa og verdens beste parker...Siden starten på 2000 tallet har ikke parken forandret seg nevneverdig mye...Andre bygger ut bytter elementer osv noe som ikke skjer her oppe. De fleste jibberne som bodde i Hemsedal i vinter måtte dra avgårde til sverige og andre steder for å få kjørt park tidlig på sesongen. Mye som bør gjøres annerledes for å få parken opp å gå igjen. Om truslene om at pipen skal vekk driter jo hemsedal skisenter seg totalt ut. Pipen i rød parken var jo noe av det som var best shapa gjennom vinteren og det er flere og flere skisenter som tar bort piper...Hvorfor da ikke beholde pipen og faktisk trekke folk til dalen forde dere har noe få andre i norge har? De gangene jeg jeg var innom parken i vinter var pipen ett av de elementene som ble mest brukt av brukerne...allt fra nybegynnere til "pros" kjørte den og virket fornøyd... Om dere skal gjøre om jordvollene som du snakker om når har dere tenkt å gjøre det? Er ikke mye aktivitet der oppe om dagen om dere ikke begynte i går? Er en stor jobb som må gjøres og den er ikke gjort på en uke og er det sant at "party" heisen også skal vekk i vinter? Hva er det egentlig Hemsedal skisenter driver med? gjør seg om til et familie anlegg eller har de en secret plan?

det er sannt att det var mye bedre før, noe av grunnen er det att mindre jordvoller gjør att vi får mindre tid på oss til å legge til nye elementer.Vi har visse hopp som er standar og det er de som har de største jordvollene, når de blir mindre trenger vi mere snø, at tar det lengere tid å få no også mere snø for tråkkemaskinene å skyve, dette fører til att budsjette som parken har blir strammere til andre ting!

(takk for att du synes sahpinen i pipen var bra, vi gikk med motorsag og shapet, en hælvettes jobb) er sannt att pipen ble mye brukt når den først ble brukt, men om vi ser prosentvis i forhold til dager den var åpen så er det ikke så mye (dette er en av grunnene til att skisentre ikke vil ha den mere, fordi den blir for lite brukt til att den komangserer med kosnadene. Tragisk)

vel når det er sakt så ser du vel også hvorfor det ikke blir mye tid til forandringer, hadde jordvollene hvert 100% så hadde det hvert både tid og penger til å forandre ennå mere og bytte ut elementer oftere!

"Hemsedal Skisenter AS Sparer seg blakke"så håper dette svarer på spørsmålene dine!

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå