Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Gullfjellet, Bergen
#167893 18/04/2010 3:27 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

er det noken so veitom det går an å gå til gullfjelle frå gullboten på ski no??

anyone?
rubenmann #167894 21/04/2010 2:39 PM
Medlem
Medlem

jeg kunne også tenkt meg en kjapp oppdatering på gulfjell-forholdene, spesielt på gullbotn-siden (planlegger en liten ettermiddagsekspedisjon): jeg renger med man må bruke beina et lite stykke, men finnes det fortsatt kjørbare felt litt opp i fjellet?

kom an - noen må jo i det minste ha kjørt forbi...

Re: Gullfjellet, Bergen
rubenmann #167895 25/04/2010 9:05 PM
Fersking
Fersking

Syklet inn Hausdalen på baksiden av gullfjellet (bontveit siden), ser ut for at det ligger greit med snø mot toppen så antar at det er mulig å kjøre de øvre delene (ovenfor redningshytten). Har ikke vært oppover, men var tidligere i vinter. Mye av problemet da var at mye av snøen som kom ikke var av den tunge vestlandspudder typen, men en mye tørrere kvalitet som ble blåst bort ganske raskt. Samlet seg noe ned mot Osevann fra Austlirinden. Det kom jo noen cm nysnø på Fløien de siste dagene så antar det samme gjelder for Gullfjellet. Har vært mye variabelt vær i vinter, det samme nå utover våren, så se opp for ustabile lag i snøen. Har som sagt ikke vært på Gullfjellet på en stund, mye jobb og ingen bil...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå