Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Jenteski?
#167599 15/03/2010 11:47 PM
Vipsa Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

TUSEN takk for alle snille tips til et par ski (+ forsåvidt også støvel + binding) som passer uredd frøken på 170/60 med middels ferdigheter ("old school" fjell-/telemarkski + "plain" carving) og +/- 20 skidager årlig. Ønsker meg pose & sekk = ski som funker fint både på topptur og i bakken; potensielt et uforenelig ønske, MEN er ikke redd for et par ekstra gram på oppovertur og har det ikke travelt nedover = ikke veldig kravstor i noen retning altså! Tusen takk til deg som gidder! :-)

k2
Vipsa #167600 16/03/2010 7:46 PM
rin Offline
Ringrev
Ringrev

Hei!Hadde k2 path luv før jeg kjøpte hellbent:wink og jeg savner litt disse lette,lettkjørte skiene.(coomback er mitt neste ønske en eller annen gang)K2 gotback er dagens dameutgave av tidligere path luv samme dimensjoner men med tiprocker Sikkert mange andre merker som også er bra ,men med disse i 174 dekker du det behovet du presiserer i innlegget ditt.God tur!!!

jenteski..
Vipsa #167601 19/03/2010 12:09 AM
Fersking
Fersking

Völkl Aura er en glimrende all mountainski, funker fett i harde bakkeløyper, ok i pudder og til topptur,(dog ingen lettvekterklasse) er 94mm under foten. Stiv nok og fartsstabil, men lettsvingt ski.K2 Missbehavied er også en bra ski til altmuligbruk, med rocker i front.

Ellers har jeg også troen på coomback, uten at at jeg har testet den selv..Vil du ha noe litt breiere som skal funke best i løssnø men av og til i bakken, er Line Pandora en dritrå ski.Lettkjørt og med rocker i tuppen, mener den er 115 under foten, så ganske bred for isete bakker vel og merke..men morsom og leken fatski.Alle disse modellene er jo relativt brede, så kartlegg bruken og hvor du ferdes mest hvis du kun skal ha et par ski:) Lykke til!! Jenteski er gøy:)

Re: Jenteski?
Vipsa #167602 19/03/2010 9:01 AM
Entusiast
Entusiast

Dersom ikkje det å hoppe og lande baklengs er viktig for deg er eg ikkje i tvil om at K2 Gotback er ei god ski for deg!

Den er litt breiare enn Aura og vel litt lettare. den har og "early rise" tupp, altså at tuppen startar langt inne på skia. Dette gjer at den flyter bra i lausnø og er kjapp og fin å svinge.

Ski laga for jenter som eg veit mange er kjempefornøgd med.

den er på tilbud på Oslosportslgaer om dagen for 3890.... løyp å kjøyp"!!!! wink

Black Diamond
Vipsa #167603 20/03/2010 3:20 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg kjører på Black Diamond Joule. Perfekt jenteski - best i pudder men også god på pisten!

Tusen takk...
Vipsa #167604 22/03/2010 6:46 PM
Vipsa Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

...for alle snille tips! Jeg forhører meg litt rundt om disse! Og tipper jeg går for Dynafit-bindinger med mindre noen melder om store ulemper med det. Detta blir moro! :grin

sjekk Fat-ypus E-motion
Vipsa #167605 31/03/2010 3:06 PM
Medlem
Medlem

har et par E-motion på tilbud

mvh bjørn erik Greenwhite.no

K2 Gotback..
Vipsa #167606 31/03/2010 3:18 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei.Er i samme posisjon som deg når det gjelder mengde skikjøring og tidligere utstyr.. Kjøpte meg K2 Gotback ski, Marker binding og Dynafit Titan støvel (slik at jeg kan benytte de på en dynafit binding hvis aktuelt senere.) Er superfornøyd for dette er utstyr for toppturer og heisbasert løssnøkjøring.. Anbefales virkelig. Kjøpte mine på Jesting Sport Alnabru. De har lengde og en bra pakkepris.. Dessuten er disse skiene megakuule i design, med den rosa sløyfen på innsiden nede på begge ski.. tøft.... Et kjøp jeg ikke angrer på et sekund, så det er bare å løp og kjøp!!!!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå