Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Valg av bindinger
#12339 24/04/2009 9:58 PM
Vetle92 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Skal kjøpe meg nye bindinger til mitt nye Stepchild Powdersucks brett og lurer på hva slags bindinger jeg skal velge. Jeg hadde tenkt å kjøpe burton bindinger men har hørt at de stikker inn i leggen eller hva det kalles. Noen som har noen erfaringer med dette? Har sett på Ride DELTA MVMNT og syns de ser smooth ut=) Noen som har prøvd disse? Har dere ellers noen anbefalinger av bindinger?

Re: Valg av bindinger
Vetle92 #12340 25/04/2009 9:19 AM
Fersking
Fersking

Det er stor forskjell på bindinger i stivhet. Hva skal du bruke de til? Personlig kjører jeg med Burton Custom, og er veldig fornøyd med de. Kan være litt i mykeste laget for noen. Men jeg har hvert fall ikke merket noe til stikkingen du snakker om.Ride bindingene du nevner har jeg ikke noe kjennskap til.

Vetle92 #12341 25/04/2009 11:11 AM
Vetle92 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Kommer nok mest mest til å kjøre i park vil jeg tro, men skal jo sikkert kjøre en del off pist også.

Vetle92 #12342 23/06/2009 11:27 PM
Fersking
Fersking

Sitat Vetle92:Skal kjøpe meg nye bindinger til mitt nye Stepchild Powdersucks brett og lurer på hva slags bindinger jeg skal velge. Jeg hadde tenkt å kjøpe burton bindinger men har hørt at de stikker inn i leggen eller hva det kalles. Noen som har noen erfaringer med dette? Har sett på Ride DELTA MVMNT og syns de ser smooth ut=) Noen som har prøvd disse? Har dere ellers noen anbefalinger av bindinger?

Ein kompis av meg køyrer akkurat det brettet (Stepchild Powder Sucks) , og han har Union Data bindings :wink og han er sjukt stoka på dei bindingsane.. han seier at dei er dei beste bindingane han har kjørt på. Akkurat kor du får kjøpt Union bindings kan eg ikkje hjelpa deg med, men prøv google :razz

Og visst det er nokon andre som lurar på kva som er bra bindings, så vil eg absolutt IKKJE anbefala Burton bindings.. har kjørt burton bindings i 2 år no. Dei fyrste burton bindingane hugsar eg ikkje navnet på, men det eg kjørte i fjor var Burton Cloak bindings, og begge sugde skikkelig hardt. Eg trur binding-reimene sleit/knakk 3-4 gongar på ein sesong, og dette skjedde med begge bindingane eg hadde.

Så EG skal iallfall ikkje kjøpe burton neste gong.

Vetle92 #12343 23/06/2009 11:39 PM
Fersking
Fersking

Burton bindiger er vel ikke så dårlige! har ikke hat noen problemer med mine(og jeg kjører en del brett) bortsett fra at jeg syntes higbacken er litt for skeiv inn mot baksiden av leggen :P Forum bindinger er vel også et godt alternativ!!eller Ride

Stikker ikke
Vetle92 #12344 27/07/2009 12:27 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Kjørt med Burton i flere år, ikke erfaring med at de stikker i leggen. Hvis de stikker i leggen kommer det av feil størrelse på highback eller feil instilling. Mest sansynlig er highbacken vinklet formye fremover i forhold til kjørestil. Eller så er highbacken for lav i forhold til lengden på leggen og støvelen. Har Ride SP bindinger på mitt freeride brett, disse er også gode, men synes stroppen over rista er litt i stiveste laget.