Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Problemer med Dynafit Manslu skisekk?
#167270 11/02/2010 11:41 PM
Knutsen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Hei alle sammen! Kjøpte meg Dynafit Manslu her for litt siden, med mange lovord fra selger og eksperter om at detta var greiene å handle blant annet pga. det kule skifestet som gjør at en kan feste/ta av skiene uten å ta av sekken. Fikk den til en langt bedre pris enn Osprey Kode og Arc'Teryx Silo, men når jeg kom hjem oppdaga jeg at skia mine (Obsethed) rett og slett er for brei for den lille tulleløkka som bakenden på skia skal gjennom. Har noen andre prøvd ut noen løsning til dette? var inne på tanken å sy på en forlenger, men tror jeg bare skal spørre om å få bytta hele verket. Men det er jo en suveren sekk ellers!

Noen innspill?

Manaslu
Knutsen #167271 11/02/2010 11:45 PM
Knutsen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Ja.. mener da selvfølgelig manaslu og ikke manslu. Litt kjapp i svingene her

Re: Problemer med Dynafit Manslu skisekk?
Knutsen #167272 12/02/2010 8:40 AM
Fersking
Fersking

Denne løkka til skiene er justerbar. Det går ei reim gjennom nedre del av sekken, og har ei klemme på motsatt siden i forhold til løkka. Løsner du på denne klemma kan du justere løkka til å passe dine ski.

Har du prøvd dette?

Knutsen #167273 12/02/2010 11:33 AM
Knutsen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Bra noen har peiling! Han i butikken sa det var den tøyløkka en skulle bruke. Prøvde skiløkka nå, men strever med å få festa kroken til skia på en hensynsfull måte. Det jeg prøvde nå gikk mildt sagt ille!

Knutsen #167274 12/02/2010 11:46 AM
Knutsen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Tror jeg har funnet ut av greiene nå. Forsto det slik at skiene skulle ligge diagonalt over ryggen, men slik var det jo da ikke. Må si at denne sekken ikke er optimal for et par brede twintip-ski med rocker fram og bak. Men kan se det geniale med festinga om en har et par lettere ski som faktisk er beregna på topptur.

Knutsen #167275 12/02/2010 4:13 PM
Fersking
Fersking

Tror dette festet er mest egnet for korte strekninger f.eks. forsere et kort, steinete parti mot toppen. Skal du bære skiene over lengre strekninger tror jeg det er bedre å feste de som "A-frame" men en ski på hver side med de 4 kompresjonsreimene.

Har du prøvd sekken på tur? Har ikke prøvd min på tur ennå, og er litt usikker på om den kanskje er litt kort i ryggen, er 193cm høy. Men skal prøve å få testet den skikkelig i helga.

Knutsen #167276 13/02/2010 12:10 AM
Knutsen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Har kun kjørt med den i bakken og på en 5t topptur. På toppturen bar jeg skia i A-frame sånn som du sa. Tror du har rett i det du sier at det spesielle festesystemet ikke egner seg til lengre turing, Kjenner godt press på venstre skulder når begge skia ligger slik som de gjør. Sekken sitter som støpt til meg, men jeg er 175, så skjønner den kan bli litt kort til deg. Men finnes den ikke i s/m/l? Som jeg nevnte tidligere er det jo en enorm sekk utenom de James Bond festene. I butikken sto jeg å kikka på Arc'Teryx Silo, men den kunne visst ikke måle seg når det kom til praktiske løsninger.

Knutsen #167277 16/02/2010 11:14 PM
Fersking
Fersking

Den finnes nok kun i en størrelse. Prøvde den på tur i helga, og det funket bra. Har den sikkert litt lavere på ryggen enn det du har for at hoftebeltet skal sitte riktig, men det skapte ingen problemer. Har ingen planer om å bære tung sekk på topptur uansett. Eneste jeg savner er en god måte å feste hjelmen på, har du noen tips kanskje? smile

Knutsen #167278 18/02/2010 1:37 AM
Knutsen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Festa min trooper i sidereima på venstre side og brukte ene øks-løkka. Har ikke noe behov for den som regel, og hjelmen satt godt fast. Skaper litt vindfang i veldig hardt vær, men da bør en jo tenke 2 ganger på hva man gjør på en fjelltopp uansett.