http://www.malselvfjellandsby.no/?page=3 er en grei oversikt over overnattingstilbud i Målselv. Når det gjelder priser og standard er standarden deffinitvt best i Fjellandsbyen, men om det er billig nok får du vurdere selv. Sjekk priser hos Bardufosstun, tror både standard og priser her skal være bra. Hva som finnes av tilbud i Bardu har jeg ikke oversikten over.
Når det gjelder spisesteder vil jeg anbefale Pizza Kjeller'n på det sterkeste. Norges beste pizza i min mening og veldig koselig stemning i lokalene. Joker'n lager og meget god pizza er billigere i forhold til størrelsen på pizzaen. Anbefaler og å ta et smørbrød eller noe annen god lunsj på Fogden på Setermoen.
Av fjellturer er min anbefaling helt klart Dividalen. Når dere først har gått opp i dalen og lagd en leir er Njunis, Målselvs høyste fjell, lett å bestige. Det er vanligvis greit med snø noen hundre meter opp fra havet tidlig i mai, men det kan ofte være en fordel å gå på natten i midten av mai for å få lettgått skareføre. Alt fra Istindan om formen og skredfaren tilsier det til å kjøre bil opp på Andsfjellet eller Rustafjellet (takk til Forsvaret for brøyting) for å kjøre skogen ned på ski.