Oppsettet mitt denne sesongen:Burton 09 Custom 58Burton 08 Custom bindingerDc Judge 07
Jeg ble gledelig overrasket over Custom brettet. Veldig bra all-round brett. Jeg har hatt med meg dette under alle forhold denne sesongen, alt fra 50cm pudder i Alpene, harde dager, påske-slush og all slags parkkjøring.Hadde det ikke vært for bootsene tok virkelig kvelden siste Alpetur, hadde sesongen på den nordlige halvkule være veldig bra. Oppsettet mitt har vært på den myke siden av skalaen nå, og foruten i hard skogkjøring så har det virket bra. Trang skogkjøring hadde det vært å foretrekke med litt stivere oppsett, men ikke veldig plagsomt.
Burton Custom 58 er hvert fall ett brett jeg på det varmeste kan anbefale. Vil man ha bare ett brett, så er dette ett brett som kan gjøre jobben.
Når det er sagt, jeg er frelst på en eller annen variant av Rocker osv teknologien jeg også. Og det er nok ett rent lekebrett som blir neste på meg, muligens Nitro SubPop. Det begynner å bli en skikkelig jungel å jobbe seg igjen her også nå.
PS: Hvis noen har erfaringer med 09 DC judge kontra 07, gjerne gi en lyd. Trenger nye boots før Sør-amerika i sommer. Har også sett på DC Status, men mistenker at de kan bli i overkant stive for meg. Hørt mye om Deeluxe boots, men ikke så ofte i Oslo så jeg får testet.