sjekk også at det er riktig avstand mellom sko og binding bak. skal vel være 4 eller 6 mm, jeg husker ikke hvilken avstand som gjaldt TLT og FT. Om dette er feil vil bindingen løse ut pga bøy og tøy i skia. Og dette skal iflg han som monterte min binding være helt eksakt for at dette skal fungere, slurv med dette fører til at skia løser ut,- eller i motsatt fall, at den ikke løser ut når den skal (i flere tilfeller er jo dette vel så skummelt)
instruksjonsboka inneholder også instruks for hva DIN settes ift dynafit. den regnes utifra ferdighets/toleransenivå, vekt, lengde på støvel (høyde?) som du sier. Jeg har TLT speed, har bindinger stilt på 6, veier med sekk rund 75 kg (bindinga er stilt etter "alle slags variabler"). Den løser slik jeg ser det ut når den skal så langt både i og utenfor løype, så jeg vil tro at den ikke er riktig montert, eller at du har en defekt binding.
ps- all låsing av frembindingen kan medføre at bindingen ikke løser ut slik den skal.. jeg mener ganske bestemt at man da behandler et symptom med feil medisin.. Det går an å få til disse bindingene uten all den triksingen som postes her, men jeg tror det dessverre er mye dårlig håndverk med innmontering av slike bindinger, og de er nok i tillegg også ganske vanskelig å få til bra..