Har hatt 10 skidager på BD Factor nå, 8 av dem på tur. Erfaringene mine har nesten udelt vært positive. De er gode og myke i gåmodus, og boastrammingen er genial. Du får strammet opp innerskoen skikkelig godt selv om du ikke spenner skallet noe særlig.
Eneste negative jeg har opplevd var at jeg ett par minutter på toppen av ett fjell, EN GANG, slet med å få den over i kjøremodus igjen. Dette var første turen, og etter dette har de oppført seg eksemplarisk.
Har hørt rykter om at BD har endret litt på materialene i gåmodusen i forhold til i fjor, for å bøte på problemene med den fra i fjor.
Forøvrig har ikke jeg hatt noen som helst problemer med at skoene har vært for myke. Skiene jeg har kjørt dem med er Black Diamond Verdict 190 med Marker Duke, og Fischer Worldcup SL 165. Jeg er 178 høy og veier 65 kg. Det som på forhånd var min største bekymring var om skoene skulle være stive nok til å få satt skikkelig spenn i racingskiene. Dette var ikke noe stort problem, og jeg kunne virkelig nyte dagene i bakken.
Men uansett, gå for de skoa som passer foten din best.