Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
BD Factor vs Dynafit Titan
#166825 09/12/2009 8:17 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei dær!

Tenkte at jeg skulle invistere i et par nye sko. Var sikker på at det skulle bli Dynafit Titan, men så prøvde jeg et par Factors- og de var utrolig god på foten. Det skal jo sies at jeg bare har hatt dem på foten- ikke kjørt med dem.

Har forresten prøvd Titan-skoene også, men bare i butikk.

Inntrykket mitt er at Titan er litt stivere enn Faktorene, men at faktorene har større vandring i gåfunksjon. Det er jo et poeng å ta med seg.

Har lest litt på Backcountry og registrere at det er noen barnesykdommer med Factorene. Som at en spenne løsner og slikt, men det skal gå an å få tak i nytt.

Noen som har prøvd begge?

Re: BD Factor vs Dynafit Titan
Kjøpsvikingen #166826 09/12/2009 11:47 PM
Entusiast
Entusiast

Hallo din tysfjordjævel! smile

André har jo akkurat kjøpt seg Factor i 27,5, og han mente den her gåfunksjonspennejævelen var tjukka litt opp fra i fjor. Du kan vel prøve hans?

Si fra neste gang du er i byen!

Jepp!
Kjøpsvikingen #166827 10/12/2009 12:22 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Din blærumskuk!

Ja jeg har prøv de. Har som sagt lest litt negativt om dem på BC, men ser bra ut- og passformen var fantastisk!

Er litt i tvil.

Klart jeg skal si ifra!

Factor
Kjøpsvikingen #166828 10/12/2009 1:09 AM
Entusiast
Entusiast

Har hatt 10 skidager på BD Factor nå, 8 av dem på tur. Erfaringene mine har nesten udelt vært positive. De er gode og myke i gåmodus, og boastrammingen er genial. Du får strammet opp innerskoen skikkelig godt selv om du ikke spenner skallet noe særlig.

Eneste negative jeg har opplevd var at jeg ett par minutter på toppen av ett fjell, EN GANG, slet med å få den over i kjøremodus igjen. Dette var første turen, og etter dette har de oppført seg eksemplarisk.

Har hørt rykter om at BD har endret litt på materialene i gåmodusen i forhold til i fjor, for å bøte på problemene med den fra i fjor.

Forøvrig har ikke jeg hatt noen som helst problemer med at skoene har vært for myke. Skiene jeg har kjørt dem med er Black Diamond Verdict 190 med Marker Duke, og Fischer Worldcup SL 165. Jeg er 178 høy og veier 65 kg. Det som på forhånd var min største bekymring var om skoene skulle være stive nok til å få satt skikkelig spenn i racingskiene. Dette var ikke noe stort problem, og jeg kunne virkelig nyte dagene i bakken.

Men uansett, gå for de skoa som passer foten din best.

Kjøpsvikingen #166829 11/12/2009 12:35 AM
Fersking
Fersking

Har hatt en del turer på BD Factor å har sålangt ikke opplevd noe problemer med dem, er fjorårets model jeg har. Smurte gåfunksjon "tingen" med silikon når jeg kjøpte dem ifjor.Ellers synes jeg at den er stiv nok til mitt forbruk, kjører volkl kantana med marker duke, å synes det fungerer perfekt.

Har bestilt dynafit sålen fra BD til i år, så spent på å prøve det.

Kjøpsvikingen #166830 11/12/2009 8:02 AM
Entusiast
Entusiast

For å gjere forvirringa komplett kane g tipse om at Scarpa Skookum er ein sko som mange er nøgd me?d!

Takker!
Kjøpsvikingen #166831 11/12/2009 12:46 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for svar.

Har Scarpa spirit 4 og er ikke helt fornøyd med dem. Synes de er alt for "romslige". Men det er jo litt rart, for Scarpa er vel kjent for smal passform.

Uansett blir det enten Factor eller Titan.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå