Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hva er det beste til topptur på ca 4 til 5 t+at det e gøy ned igjen
#166811 08/12/2009 7:13 PM
farris Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hva er det beste utstyret for en lang topptur + at det er det gøyeste som er igjen: nedturen.

Sko: lett og go på tur opp, og stiv og følsom på tur ned.Ski: Lett og go på skare, nysnø og greie nok i skogen.Skrågåing ikke noe problem.På nedturen takler skia "alt".Binding:Go i gåmodus, og enda bedre på tur ned.Staver:Skal kunne bøyes "tilbake".

Re: Hva er det beste til topptur på ca 4 til 5 t+at det e gøy ned igjen
farris #166812 08/12/2009 7:40 PM
Entusiast
Entusiast

Der er sikkert like mange meninger om dette som der er folk, men her er mine favoritter.

SkoBlack Diamond sine støvler eller Dynafitt Zzeus (Rå Sport)

SkiDette er kontroversielt smile da alle gjerne vil ha rocker og superbreie ski nå. Men jeg mener at skia ikke skal være alt for breie, max 105 for at være goe på skare og traversering (og lette!) og ikke smalere enn 90 for også at ha bra egenskaber i pudder. Men jeg kan ikke anbefale en ski for jeg har ikke selv funnet den jeg vil ha :grin Neste ski jeg skal prøve er Völkl Gotama og Völkl Nanuq.

BindingDynafit hvis du tenker vekt og ikke dropper mange meterMarker Duke/Baron (tyngre) hvis du må ha høy DIN

StaverVelg altid med flicklock. Min favoritt er Black Diamond Eliptical Pole i carbon (Sportsnett), da den er tre-delt og derfor ikke fyller på sekken. Den tåler en hel del juling.