Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Toppturpakke til nybegynner
#166129 21/09/2009 8:01 PM
Afroman Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har søkt litt rundt, men velger å opprette en ny tråd.

Om meg:- 188 cm, ca 85 kg- Nybegynner- Ønsker å finne en toppturpakke som også kan brukes i bakken- Er ikke av typen som dropper og kjører veldig agressivt

Ankepunktet for å skaffe seg utstyr er jo pris, men kjøper gjerne på nett om jeg vet at utstyret passer. Har sett litt på denne setupen fra sport-conrad:- K2 Coomba, 188 cm?- Dynafit TLT speed eller vertival ST, noen ideer om valg mellom disse?- Sko som passer, mye å velge i. Må vel bare finne en som passer min fot.

Blir ca 789 - 879 euro avhengig av sko og binding

Bor i Trondheim. Noen som vet om noen av butikkene her har tatt fram utstyret for sesongen?

Re: Toppturpakke til nybegynner
Afroman #166130 21/09/2009 8:25 PM
Entusiast
Entusiast

K2 Coomba får mye skryt , personlig ikke prøvd, men tror ikke det blir bom for å si det slik!

Har hatt Vertical ST, veldig grei og sterk binding, fantastisk gå-funksjon! Veldig "følsom" for is og snø i sporene på støvelen hvor piggene fra bindinga skal låse. Dette er ufattelig irriterende på tur! Har Dynafit's Zzero U-MF, veldig god å behagelig støvel som passer meg godt, har vel ganske normal fot ; PKanskje litt myk, men da kan f.eks TF-X vær et veldig godt alternativ!

Afroman #166131 08/11/2009 3:12 PM
Fersking
Fersking

Jeg er også nybegynner og er interessert i toppturer, pudder, preppa, altmulig. Det jeg gikk for er:

Völkl GotamaMarker DukeBlack Diamond støvler

spent på å se hvordan den pakka funker. Skal teste på kvitfjell neste helg!

Afroman #166132 08/11/2009 6:22 PM
Entusiast
Entusiast

Ville gått for K2 Coombacken eg.

Den er nok litt meir lettkjørt pga rocker tuppen.

Dersom du likar best å gå topptur så velg Dynafit bindinga! Det med snø og is i sporet på skoen er eoit overkommeleg problem så lenge ein er klar over det og renskar opp før ein set utfor på turen ned..Av sko så anbefalar eg å teste mange typar til du finn ein sopm sitter godt...om du så er så "frekk" at du går å prøvar den i butikk for så å bestiller den på nett så er jo det opp til deg wink

Conrad sport er flinke...venta halvannan veke på mine ski no for litt sidan...må vere absolutt akseptabelt eg sparte 2-3000 på K2 sidestach og marker Baron binding

Lytkke til