Mener du Zzero 4 eller Zzeus? Regner den du mener Zzero4 (den grønne..)?
Jeg har Zzero4 C-TF, byttet fra Scarpa Spirit4 pga at foten min svømmer i Scarpa pga den ekstremt høye vristen. Kjøpte Zzero4 uprøvd basert på utallige beskrivelser på nettet hvor den beskrives som relativt stiv og kraftig, samtidig som den er veldig lett for å være en firespenners sko. (Har tidligere hatt Scarpa Denali, Spirit4 og Tornado randosko, og har randoski med diverse bindinger; Fritschi, Dynafit og Duke)
Er bare delvis fornøyd med Zzero4, pga at de var mye mykere enn jeg hadde forestilt meg ut i fra alle beskrivelsene, de er også relativt lave, og gir lite støtte forover (sammenlignet med alpinsko og de kraftigste randoskoene som Factor og Zzeus). Men vekten på Zzero4 kan man ikke klage på! Ellers passer skoen meg mye bedre enn Scarpa pga av lavere vrist og smalere passform.
Jeg syned Zzero 4 gir langt mindre støtte enn Spirit 4, og etter min mening ikke helt egnet til drapåkjøring med MarkerDuke.... Da hadde jeg heller valgt Factor, Zzeus eller den nye Titan!
Men for all del, Zzero4 er en kanonsko!Pga vekt og pasform. Men jeg synes det er mer naturlig å bruke denne sammen med Dynafitbindinger for å få et lett oppsett, enn Marker Duke! Det er nå min mening...