OK gearheads, jeg har et lite dilemma og trenger noen innspill. Jeg skal ha en toppturrigg og en bakkerigg denne vinteren. Bakkeski har jeg (om enn noe gamle: K2 Apache Chief, Look px12 og Lange Fluid FR-støvler). Jeg har også et par Scarpa Spirit 4-støvler (som jeg nylig kuppet til 200 USD!), men trenger altså ski og binding til disse.
Spørsmålet er om jeg skal kjøpe et nytt skipar med toppturbindinger til randostøvlene og dermed beholde bakkeskiene uforandret ELLER kjøpe nye pudderplanker og montere px12-bindingene på disse + montere toppturbindinger på Chief?en? Hadde jo vært moro med fetere ski med rocker til bruk i trekket. Som toppturbinding ser jeg for meg enten Dynafit TLT Vertical eller G3s Onyx.
Jeg er 192 cm, 88 kg, dropper ikke store klipper men liker å kjøre fort både i åpent terreng og i storskogen, og bor der det dumper ca 10 m snø gjennom vinteren.
Noen idéer? Hvordan er forresten Chief?en som toppturski? Og blir skia veldig svekket av et bindingsbytte? Noen som har erfaring med G3 Rapid Transit som toppturski? Tips og råd mottas med takk!