Jeg har Dynafit Zzeus TF-X og har bare godt å si om støvlene i bruk, bortsett fra at de til stadighet faller fra hverandre.
1) Kammene (hakkene der du fester spennen når du skal stramme til) som tilhører fremre spenne, har en merkelig konstruksjon som gjør at den løftes/brytes om du strammer på innerste hakk. Dette kombinert med dårlig innfesting (ingen skrue/skive, men kun en "pinne" som går gjennom skoens plastdeksel og som er utvidet på innsiden) gjorde at denne forsvant relativt fort. Importøren fikset raskt, mens jeg måtte traske opp på Gaustatoppen med mine gamle tunge alpinstøvler.
2) De to øverste spennenes kammer har metallskinner jeg bruker til stramming mens jeg går. I helgen knakk den ene på vei opp på en 2000-meters topp (og man snur ikke pga utstyr som feiler) så dette resulterte i et gnagsår der jeg aldri har fått gnagsår før. Ny del er på vei til meg i posten nå.
3) På toppen av toppen nevnt i punkt to skulle jeg stramme støvlene før nedturen, og da forsvant kammen på forrerste spenne. Igjen. De nye kammene jeg fikk hadde en bedre konstruksjon som gjør at de ikke brytes under tilstramming på samme måte som de gamle, men innfesting var av samme type...og når hullene allerede var utvidet etter forrige kam som løsning, så gikk det som det måtte gå.
Støvlene rekker ikke tur/retur importøren med posten før torsdag, så nå går jeg tinderitt, highcamp m.m. i møte med en tre-spenners sko...selv om jeg vitterlig har betalt gangbar mynt for en fire-spenners sko.
Utover dette er jeg knakende fornøyd.