Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Jenteski m/ randobindinger
#165711 24/03/2009 6:45 PM
Maddis Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Er på leting etter noen gode ski som fungerer bra på topptur men også i preppet løype. Ønsker også randobindinger og har sett på bl.a Marker Duke, men er usikker på om det er det beste valget da jeg ikke har noen erfaring med slike bindinger. Er en fordel om de ikke veier mye. Og er det nødvendig med randonnestøvler, eller funker det greit med vanlige alpinsko?

Re: Jenteski m/ randobindinger
Maddis #165712 24/03/2009 7:26 PM
Medlem
Medlem

Med Marker Duke vil det fungere med vanlige alpinsko, men det vil jo bli stivere og tyngre enn randonnestøvler med gåfunksjon.

Duke er en alpinbinding med gåfunksjon, og dynafit er et gåsystem med alpinfunksjon.

Selv har jeg Baron (lillebroren til Duke), og er egentlig storfornøyd med det. Men jeg er nå på utkikk etter et par lettere ski med dynafit-bindinger, i tillegg. Dynafit-bindingene er både lettere, og er bedre å gå med siden rotasjonspunktet ikke ligger langt forann støvelen som på Duke...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå