Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Scarpa Spirit 4 sammenlignet med BD Factor
#165688 12/03/2009 6:36 PM
IvarN Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hallo!Står i for tiden på spirit 4, og er ikke helt fornøyd. Føttene mine har en kul på utsiden av fotbladet(helt naturlig:p), så jeg har ganske bred fot. Syns derfor spirit 4 blir vond rundt fotbladet når jeg strammer til skikkelig. Lurer derfor på om noen har erfaringer med passformen på BF factor i forhold til spirit 4. Er dessuten gira på en stivere sko enn spirit 4.På forhånd takk:)

Re: Scarpa Spirit 4 sammenlignet med BD Factor
IvarN #165689 12/03/2009 9:15 PM
Fersking
Fersking

Hei.Har testet mange ulike sko og valget falt på Bd factor. Har selv flere bruskkuler på fotbladene uten at det merkes når jeg kjører. Scarpa skookum hadde en flott passform, men pga stivhet valgte jeg Factor, og angrer ikke.

Spirit 4 vs Factor
IvarN #165690 13/03/2009 7:46 AM
Fersking
Fersking

Har selv hatt Spirit 4 en kort stund. Jeg har en ganske bred fot (102mm), og opplevde denne som relativt rommelig. Den store nedsiden var uansett at det var som å kjøre ski med tøfler...

Skaffet meg i år Factor som erstatning for både Spirit 4 og utslitte alpinstøvler og har så langt vært svært fornøyd med kjørekomfort og egenskaper. Opplever Factor som noe smalere enn Spirit 4 - tightere passform. I motsetning til vanlige randostøvler fordeler den press fra stramming jevnt over foten (som alpinstøvler), mens på randostøvler har man en tendens til å kjenne spennene gjennom det myke skallet.

Factor er vel neppe en fullgod erstatning for alpinstøvler, men pretty close for oss vanlig dødelige. Eneste nedside med Factor er at jeg rippa ut en spenne etter kort tids bruk. Det har vært en lang diskusjon på TGR om dette, så ikke uventet. Har uansett fått dette fikset på den lokale sjappa og får også ekstra spenne for hjemmerep i framtida.

Ellers er det mange som anbefaler Factor med Intuition innerstøvler. Ikke prøvd dette selv enda, men blir nok å teste snart.