Har selv hatt Spirit 4 en kort stund. Jeg har en ganske bred fot (102mm), og opplevde denne som relativt rommelig. Den store nedsiden var uansett at det var som å kjøre ski med tøfler...
Skaffet meg i år Factor som erstatning for både Spirit 4 og utslitte alpinstøvler og har så langt vært svært fornøyd med kjørekomfort og egenskaper. Opplever Factor som noe smalere enn Spirit 4 - tightere passform. I motsetning til vanlige randostøvler fordeler den press fra stramming jevnt over foten (som alpinstøvler), mens på randostøvler har man en tendens til å kjenne spennene gjennom det myke skallet.
Factor er vel neppe en fullgod erstatning for alpinstøvler, men pretty close for oss vanlig dødelige. Eneste nedside med Factor er at jeg rippa ut en spenne etter kort tids bruk. Det har vært en lang diskusjon på TGR om dette, så ikke uventet. Har uansett fått dette fikset på den lokale sjappa og får også ekstra spenne for hjemmerep i framtida.
Ellers er det mange som anbefaler Factor med Intuition innerstøvler. Ikke prøvd dette selv enda, men blir nok å teste snart.