Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skihjelp
#165627 06/03/2009 12:26 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei,Jeg er en noe over middels god skikjører, liker å gå toppturer og reiser et par uker i året til alpene/canada for å kjøre ski.

Til topptur bruker jeg et par zag freeride 75 med dynafit, fantastisk lekne ski som fungerer til det meste.

Jeg har også et par K2 seth pistol som er 3-4 år gamle. Har montert marker baron på disse. Synes at disse er ganske tunge og ikke veldig svingvillige, men de går til det meste. Hadde tenkt å bytte ut disse skiene, fortrinnsvis med et par zag heli gold.Har nå fått et fantastisk godt tilbud på Voile asylum 175cm. Er det noen som har noen synspunkter om denne skia?Jeg er 185cm høy og veier 75-80kg alt etter som.Er som sagt ute etter en leken ski som fungerer i pudder og til topptur og til nød på preparert underlag (men det er ikke viktig).

Takknemlig for synspunkter..

Kansje litt seint, men
stargrim #165628 06/05/2009 8:22 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har som deg ett par Zag Freeride 75, med Fritchi bindinger som jeg har brukt på topptur frem til i vinter. Da kjøpte jeg ett par Heli Gold 189 med Marker Duke.Jeg er 176 og veier 67 kg, så de er egentlig litt store, tunge og til meg. Det var ganske stor overgang, men etter noen turer syns jeg skiene er helt fantastisk! De har veldig bra flyt i pudder og slush, funker bra i bakke og de kan kjøres MYE mer aggressivt enn Freeride. I tillegg er de stabile i høy fart. Derimot har det blitt ett helvete å henge på vennene mine på topptur. Det er nesten ikke til å forstå at det er så stor forskjell. Så jeg bruker np Freeride på lange turer og Heli Gold på litt kortere.

Hasse