Deilig deilig ski. Myk flex gir flyt på linje med langt bredere ski. Lav vekt (4.15? for paret) gjør at de kan egne seg som toppturski også, som nevnt.
Originalt monteringsmerke er svært langt bak. Jeg kjøpte mitt første par brukt, og de var frammontert et par cm. Dette gir en veldig leken ski, sikkert på bekostning av fartstabilitet. At radiusen er 44 meter har ingenting å si så lenge underlaget er mykt... i bakken er det lite anvendelig, dette er like mye en spesialski som Spatula/Pontoon osv (dog skal det sies at mine har fått svak rocker helt fra bindingen etter en del bruk, og det hjelper ikke noe særlig på hardsnøegenskapene...). Kunne tenkt meg å prøve de mer bakmonterte, men har ingen hast, jeg har andre ski for større fart i pudder. Dropping krever god balanse, ligger du bakpå får du lite hjelp av skia...
Likte mine så godt at jeg kjøpte et par til etter en halv sesong, nye og uborrede, for 3000. De ligger trygt under senga enn så lenge... kanskje blir de aldri borret opp, men de vil kanskje gjøre seg på veggen? :wink
Det første paret mitt var allerede borret for Marker, så jeg har M18 på de. Hvis man holde vekten nede er sikkert Jester et greit alternativ, ellers blir det mest preferanser. Kjøremessig er det liten forskjell på bindinger etter min mening, jeg har kjørt og kjører Look P12/PX14/P15/18, Salomon 914/916, overnevnte Marker M18. Forskjellen ligger i hva som skjer når de løser ut (eller like før), og dét er i større grad en smakssak.