|
 Bakglatte feller??
|
Fersking
|
OP
Fersking
Har pomoca skifeller, og de er så himla bakglatte...Sikker på at jeg har gått dobbelt så langt som jeg egentlig gikk i dag..og falt annenhver meter. Og nei! fellene er ikke montert feil vei..hehe...Noen som har prøvd desse fellene? Fornøyd? Noen som vet om noen som faktisk fungerer? Skal ikke bruke dem til å renne med...
|
|
|
 Re: Bakglatte feller??
|
Medlem
|
Medlem
hvis de ikke er for smale,så høres det litt merkelig ut..hadde levert de inn og reklamert på produktet selv. Hvis de har blitt brukt over tid så kan du jo prøve å rense og re-impregnere dem igjen:) g3 er alltid et sikkert kjøp hvis du vurderer nye!
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
er brukt 2-3 ganger bare, men er egentlig tilpasset litt smalere ski, men det er kun 1,5 cm ca på hver side..burde gå greit egentlig. kommer til å kjøpe nye.. blir antagelig g3 freeride... men vet at de har flere typer..
|
|
|
 g3 alpinist
|
Entusiast
|
Entusiast
Har akkurat kjøpt meg g3 alpinist til de nye plankene mine, og er sålangt veldig fornøyd med de. Genialt festesystem og genial kniv til å kutte med. Synes kanskje de gamle black diamond fellene mine har bittelitt bedre feste, men plager meg ikke når jeg går.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Kast fellene å gå for feller fra fellesjefen G3, har både Alpinist og Expedition. Siste nevnte noe hardere og kortere hår for bedre glir nedover/fremover UTEN at det har noe for grepet å gjøre. På rett type snø er det ikke fellene , men MEG det går på med tanke på tyngdekraftens innvirkning i BRATTE bakker.Generellt sett så har begge fellene et sykt grep! Hvilken type snø gikk du på forresten på? Det har litt innvirkning , men skal ikke ha så mye å si.
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
hmm..trodde det var alpinist som var den med best glid jeg..(?)Det var mye løs snø, rundt 0*C, sol, og tråkket spor.ganske bratt..mye folk i fjellet med feller og ALLE gikk forbi oss uten å skli.. Vi var 2 stk på samme fellene.. Prøvde litt forskjellige gå-teknikker, og fant ut at vi måtte tråkke skien godt ned på hælen,men funka ikke optimalt alikevel..Ringer 7blåner i morgen og bestiller nye..:)
|
|
|
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
G3 har nå også egne jentefeller :surprisedhttp://www.genuineguidegear.com/telemark_alpinist_elle_skin.html
|
|
|
 for smale
|
Fersking
|
Fersking
du fortel at du går i spor, og at fellene er 1,5cm frå stålkanten. Det er alt for smale feller, dette er grunnen til at du glir. Fellene må vere nesten heildekkande under bindingen i omlag 50-60cm lengde, minst- ellers vert det berre tull.
|
|
|
 herreminhatt
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat tomahg:G3 har nå også egne jentefeller :surprisedhttp://www.genuineguidegear.com/telemark_alpinist_elle_skin.html Har du gått i jentefella, sa folk?
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Beklager, rotet med navnene, du har riktig, Alpinist er den med mest gli forover.
|
|
|
 kanskje litt off topic
|
Fersking
|
Fersking
jeg skal kjøpe nye feller til nye ski, og har forhørt meg litt omkring på butikkene her i tromsø. de anbefaler litt forskjellig modeller og merker. har tidligere nokså god erfaring med g3 expedition. men har hos forhandlere fått anbefalt Black Diamond (husker ikke modell) og G3 alpinist. noen som har erfaringer (dårlige) med noen av de nevnte felletypene??
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har absolutt INGEN dårlige opplevelser med verken Alipnist eller Expedition fra G3. Fellesjef er fellesjef!Kan hende andre opplever det annerledes?
|
|
|
|
|
|
 uten tvil
|
Medlem
|
Medlem
aaaalt for smale feller som nevnt over her! Er bare å skaffe seg nye da:) god tur!
|
|
|
 større
|
Medlem
|
Medlem
Kjøp heller litt større og skjær di till, da får du akkurat stålkantene fram.har gjort det selv og har ikke hatt noe plage, kjøper du alpinist får du med kniv for å skjære til og.
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Endte opp med expedition fra G3, så nå gleder jeg meg til neste tur:D Kjøpte life-link carbon staver oxo:D
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Grattis Du vil ikke angre! Har samme staver som deg og de er også utrolig gode! Et lite tips ang. stavene er å skru teleskopdelen opp slik at du står me 2 deler med stav og smør inn gjengene med fett noe som smører, grease f.eks. Lykke til 
|
|
|
|
|
|