Seeker i 156-157 eller noe slikt vil bli et langt mer allsidig brett for deg enn Recon, da førstnevnte blir mer i all mountain-kategorien med litt stivere flex osv.
Kinken din føles kanskje langt fordi det er et dritmykt brett, og vil da ikke takle fart like bra som et noe stivere brett, dermed må du jobbe mer for å holde det "i gang". Ellers tilsier vekta di at du helt fint kan takle et brett opp i 160, men det å være vant til en brettlengde vil uansett være en faktor - det blir et smaksspørsmål.
Høyden din har fint lite å si, uansett hva folk har fått deg til å tro. Brettet kjenner vekta di, og du er som regel sentrert på brettet.
Jeg er 177, veier i underkant av 90 kg, og eier ingen brett som er kortere enn 162. Faktisk er det ideallengden min, litt basert på hva fabrikanten har hatt å si på vekta mi, og litt hva jeg har kommet frem til selv. Det lengste brettet mitt er et splitboard til toppturer, som er noe helt jævlig stivt, og er 164 langt. Har store planer om å få tak i noe lengre for de dagene jeg virkelig vil kjøre fort, eller når det rett og slett er sinnsvake mengder pudder, og jeg vil ha mer flyt enn med det jeg kaller "parkbrettet" på 162.
Det du vil finne i et noe lengre, stivere brett vil være mer fartstabilitet, først og fremst. Lengre brett er også laget for tyngre eller mer erfarne kjørere.
Igjen, se heller på Seeker i 156-157. Eventuelt ser jeg de har Pat Moore promodellen, som skal være 155-utgaven av Scheme med en jævlig tøff Slayergrafikk. Selv om jeg aldri hadde funnet noe fornuftig bruk for det brettet, hadde det blitt fin veggpryd. Det kunne kanskje også vært bra. Selv om det er mer et parkbrett, er lengden noe mer allsidig enn Recon 153(og Recon er mer eller mindre et rent jibbebrett).
Når det gjelder bindingene, er Fastec noe billig drit du bør styre langt unna. Forumbindingene er stort sett ganske ålreite, og har massevis av justeringsmuligheter. Billige er de også på den siden der.