Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp til kjøp av topptur/telemark utstyr
#165123 25/12/2008 9:22 PM
Turgutt Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei.

Jeg har lenge ødelagt skisporene til gutter og jenter i narvik som liker å gå topptur på ski. Selv spaserer jeg i fjellesko med snowboard og sko i sekken. Jeg tar alt som går oppover for trening, men det kribler i bena når de som har feller på skiene kommer løpende "lett" forbi meg når jeg selv har snø til knærne. Så jeg tok saken i egne hender og har skaffet meg ubrukte 3-4års gamle TG10 ski fra atomic. Selv er jeg ikke kjempegodt innkjørt på hva som er hva av utstyr og hvilke sko og bindinger som passer og ikke passer.

Har fått tak i:- ski: Atomic TG10 (jeg har hørt det skal fungere godt til randone og samtidig til telemark)- binding: Har fått tak i ubrukte 3-4 år siden toppmodell telemark bindinger (husker ikke merke)- sko: 0- feller 0

Er veldig usikker om jeg skal slå til på telemark eller randone. Har mest lyst på randone, men da må jeg finne noe brukt. Noen som har erfaring med mine problemer? Eller som kan hjelpe meg?

Og siste spørsmål.. Passer telemark sko i både randone og telemark bindinger og eller motsatt?

Takk for svar. Hilsen Remi

Re: Hjelp til kjøp av topptur/telemark utstyr
Turgutt #165124 29/12/2008 1:54 AM
Turgutt Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Tror jeg løser dette selv. Jobber med å kjøpe meg sko nå og kanskje randone binding i samme slengen smile