Sko: Prioriteringsspm, men vekt bør være essensielt. De stiveste skoa er som regel noe tyngre enn de som er rene rando-støvler. NB, pass på at du uansett har dynafit-tilpassede støvler, om du ikke kjøper slike bindinger i første runde kan det fort skje når du blir hekta..Bindinger: jeg bytta akkurat ut Diamir Freeride med Dynafit TLT Speed, er omtrent samme høyde/vekt som deg. Om du ikke har ekstremt stor skostørrelse (>45) vil 10din holde i massevis, selv med ganske tøff kjøring. (altså, vekt+ lengde på sko innvirker på hvordan den fysisk vil holde skoa fast. korte sko+lav vekt hjelper) Jeg byttet fordi jeg ønsket å spare vekt. 1 kilo på foten = 4 på ryggen..Ski: velger du dynafitbindinger sier ryktene at man bør være litt forsiktig med de aller feteste skiene - jeg vet ikke. Husk også at du muligens skal traversere opp fjellsider på skaresnø om morgenen. med 13 cm på midtskia er det ikke spesiellt enkelt å komme seg opp. Velger du 195 cm lange ski for å ha maks flyt ned, vil det bli tilsvarende spennende å snu mellom traverseringen opp, ja,- det er ren teknikk, men, hvor ofte får du øvet på å gjøre det der det både er bratt og vanskelig snø? Mitt tips er å ikke ha alt for store ski, velg noen som er lette,- og som tåler at de første 200 høydemeterne er i norsk fokksnø.. Jeg har selv rossignol bandit B3(som er eldre, 2006 kanskje?), disse fungerer helt greit, men jeg savner alltid pudderskia når forholdene er topp. Disse dagene bruker jeg heller Trekkers http://www.oslosportslager.no/produkt/bca-alpine-trekker-8846.aspx på pudderskia..Tipper mange av skitipsa her inne er bra, skiomtalen virker ihvertfall å passe.
Lykke til