Sitat stuntman:Jeg kjører både telemark og alpin så jeg mener å kunne uttale meg med en viss "faglig tyngde". På dager da pudderet ligger bunnløst og urørt av mennesker og naturelementer er det ingenting som slår "dans og flyt" følelsen du får på telemark.
Hmmm, jeg har INGEN faglig tyngde...bare kroppslig tyngde...(Hmmm, med litt ettertanke, så rekker kanskje ikke det like langt...?) he he :grin
Neida, jeg skal vel ikke protestere på at det muligens kanskje er artigere med telikjøring i pudder. Jeg har jo ikke prøvd. (Har aldri kjørt telemark at all) Så, såpass åpen for andre idéer får man forsøke å være.
Men jeg tror ikke kjørestilen med knebøying er noe for meg...Mye fordi jeg synes alpin-teknikk ser tøffere ut (telemark er dog mer elegant), men også fordi den nevnte kroppslige tyngden. Jeg er litt for tung til å drive med det (uten å sikkert ødelegge knær)
PS! Jeg skjønte hva du ville frem til, og tok det ikke for arroganse! 
Sitat stuntman:For alle de andre 98 % av dagene er det mer stas og mindre mas med alpin, så skal du ha bare ett utstyr er tb77s mellomfeite allmountainoppsett en vinner. Kan du strekke deg til to par ski (eventuelt godta at toppturegenskaper er viktigere enn bakke) får du enda mer morro i fjellet med en breiere ski.
Ja, du har et poeng.
Haarskom sier jo at han har et par carvere fra før. Så, han kan jo bare beholde de til dagene hvor det beste er å holde seg på prepp'en og heller gå for et par med skikkelige, seriøse pudderplanker på kanskje 110mm på midten (og enda bredere) for de STORE pudderdagene.
Eller, han kan gjøre det som jeg personlig mener er et av de aller beste kompromissene på både bakkekjøring og off-piste-kjøring (folk kommer sikkert til å være uenig):
Kjøpe seg et par Völkl Mantra! Breie nok til pudder, og likevel lekne (til en ski med 96mm midje å være) i preppet bakke.