Nå gir jeg et svar direkte ut av ræva,ettersom jeg ikke står på ski selv lengre,men tilbringer skremmende mye tid på tgr,og har tilfeldigvis et skrekkelig overtall av kompiser på ski i forhold til de på brett. Dynafit er rando,om jeg ikke har misforstått totalt.XXL er desidert ikke randoski,gitt vekt og størrelse,men mer sinnsvakt tøffe storfjellski. Marker duke er visstnok en alpinbinding med gåfunksjon,med en relativt høy marker din,16,og bredere monteringsplatform, og -mønster, enn dynafit. Duke skal visstnok være ganske ålreite,har til gode å høre noe ordentlig klagemål på dem,annet enn at hælløfteren er litt lav i turmodus. Ellers er jo trekkers en mulighet,men i motsetning til duke hører jeg fantastisk mye klaging om disse. Dette er kun ting jeg har plukket opp fra andre,gitt min situasjon som brettkjører finnes det ekstremt lite personlig erfaring fra de siste fem årenes teknologi på skifronten, så ta mine meninger med et klype salt. Blir allikevel litt overrasket om ikke fler foreslår det samme. mvh arild