Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dynastar XXL og dynafit??
#164675 09/10/2008 10:27 PM
harold Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hvordan passer dynastar xxl sammen med dynafit bindinger? Blir de for spinkle?Har skia, men er usikker på hvilken type binding jeg bør kjøpe. Tenkte å bruke de primært på topptur.

Re: Dynastar XXL og dynafit??
harold #164676 10/10/2008 1:09 AM
Entusiast
Entusiast

Nå gir jeg et svar direkte ut av ræva,ettersom jeg ikke står på ski selv lengre,men tilbringer skremmende mye tid på tgr,og har tilfeldigvis et skrekkelig overtall av kompiser på ski i forhold til de på brett. Dynafit er rando,om jeg ikke har misforstått totalt.XXL er desidert ikke randoski,gitt vekt og størrelse,men mer sinnsvakt tøffe storfjellski. Marker duke er visstnok en alpinbinding med gåfunksjon,med en relativt høy marker din,16,og bredere monteringsplatform, og -mønster, enn dynafit. Duke skal visstnok være ganske ålreite,har til gode å høre noe ordentlig klagemål på dem,annet enn at hælløfteren er litt lav i turmodus. Ellers er jo trekkers en mulighet,men i motsetning til duke hører jeg fantastisk mye klaging om disse. Dette er kun ting jeg har plukket opp fra andre,gitt min situasjon som brettkjører finnes det ekstremt lite personlig erfaring fra de siste fem årenes teknologi på skifronten, så ta mine meninger med et klype salt. Blir allikevel litt overrasket om ikke fler foreslår det samme. mvh arild

Re: Dynastar XXL og dynafit??
harold #164677 10/10/2008 9:16 AM
Entusiast
Entusiast

Synes du er flink jeg, Arild. (Til brettkjører å være...:grin)

XXL er en tung, stiv og latterlig stabil ski. Noe bedre for skiftende føre i off-pist er vanskelig å forestille seg. Sånn sett passer den ikke så verst som rando-ski, så lenge man er klar over at det blir tungt på vei opp. For egen del ville jeg nok satt et par Dukes på de, ettersom de da vil være mer naturlig å bruke også i anlegg, og med "skikkelige" støvler.

Dynafit bør gå bra, så lenge du har stive nok støvler til å få skikkelig kontakt med skien. Dynafit-bindinger er veldig stive i forhold til vekt, og de nye som har DIN-skala til 12 burde holde støvelen på plass i de fleste tilfeller. Det er en del folk på tgr (www.tetongravity.com/forums) som har dynafit på de sykeste ski, og som dropper drøye ting med de.

http://tetongravity.com/forums/showthread.php?t=95409