Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skate Banana....erfaringer??
#12083 21/01/2009 10:13 PM
//mazze Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har testet min 09 banana 159 to dager på kunstsnø og syntes den funket fett!! Skjæret sitter som støpt med magne-traction! Virket ikke for mykt her..bare veldig lekent:grinMen mandag med tung pudder og veldig kupert/ujevnt terreng i Varingen var det litt vanskelig å kontrollere. Og med stance på 60cm ble bakfoten fort sur:sad Skal til Hemsedal til helgen og har stilt inn til 56cm i håp om at mer nose gjør at rockeren funker bedre, fortsatt sentrert, for å kunne jibbe pudder.

Spørsmålet er om dette vil hjelpe eller om brettet rett og slett er for mykt for smårå freeride.Skulle kanskje valgt TRS??

Total Ripper Series
//mazze #12084 22/01/2009 5:56 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har et 159 TRS BTX og syntes at det er et stivere og mer lekent brett en skatebanana. Men fy søren så uvandt det de første dagene jeg lekte meg i bakken, det er en litt annen følelse med bananatach. Har kjørt mye pudder med TRS uten å bli sur i bakfoten, mye pga "rockeren" hjelper til slik at det ikke er nødvendig å ha mye tyngde på bakfoten. Jeg har ihvertfall funnet ut at TRS er brettet for meg, men det er ikke sikkert andre syntes det.

Uheldigvis har jeg ikke testet skatebanana i pudder, da jeg kun har testet det på folgefonna.

stance
//mazze #12085 22/01/2009 10:18 AM
//mazze Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Kult du er fornøyd! Hva slags stance har du? Jeg har nå 56-57cm og 18 -3.Det merkelige er at jeg kjente at mitt banana var stivere enn andre bananer de hadde i butikken. Sikkert fordi de er håndlaget...det var hvertfall derfor jeg gikk for det og ikke TRS, siden de da kjentes ca. like stive ut.Blir spennende å teste det i stor fart og forhåpentlig tett med pudder i hemsedal:grin

Stance
//mazze #12086 23/01/2009 1:56 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg varier litt med stancen, nå på torsdag når jeg kjørte pudder på Voss endte jeg opp med 17 grader foran og -15 grader bak. Ellers kjører eg 15/15 når eg leker meg sån allround. Uten setback på noen av stancene vel og merke. Med stance på 56-57cm, mener du immelom bindingende da? Visst det er det så kjører jeg med det litt smalt, har 45cm imellom bindingene på midten av platen.

Pudder og smil
//mazze #12087 27/01/2009 10:29 PM
//mazze Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Fikk den ultimate testen i Hemsedal i helgen og kan ikke få hauset brettet nok. Med 57cm mellom senter på disk og full twin, lekte det seg i pudder switch som regular.Sykt rask respons i skogen, stor flyt og enda større smil:grinTesta flexen opp mot 159 TRS og de virka helt like, men nå var også min SB stivere enn andre SB i sjappa.

Helt konge og så nærme one quiver du kommer!!

Ikke skate banana, men SKUNK APE
//mazze #12088 27/01/2009 11:49 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

testet et annet, men lignende brett selv i Hemsedal i helga, Lib SKUNK APE 161 (09/10). Det er breiale greier, med 26,8 på midten og magnetraction og banana/rocker.

Satt som et skudd, men må forske litt mer på stance, gjorde som vanlig og kjørte mye set-back (max foran og bak) for pudderfølelse, men har fått noen tips om at det er lurt å ha bindingen ganske sentrert for å få maks ut av banan-teknologien.

Synes også det ble litt bred stance (målte ikke cm) med full setback, så nå er jeg tilbake på nest bakerste hull bak og bakerste hull foran.

Uansett - sweet helg i Darn!A-