Hvilken ryggsekk?
|
Fersking
|
OP
Fersking
Har ikke klart å følge med på på hva som er kommet de siste årene. Skal ha ny sekk og har følgende kriterier: ca 25-30 liter, må kunne feste ski på og av på en lett måte, mulighet for camelback, eget rom for spade og søkestang, lett i vekt, god passform og gjerne luftemulighet i ryggen, integrert ryggplate (ikke så viktig). Har sett på en av bergans som heter backcountry guide 32L, den virket bra, noen som har erfaringer med denne? takk for svar
|
|
|
 osprey
|
Medlem
|
Medlem
de kriteriene du beskriver virker perfekt for osprey switch 25+5. Temmelig dyr sekk, rundt 1300 kroner, men vel verdt pengene. Tre forskjellige måter og feste skiene på, åpning bakfra til hovedrommet, + eget lett tilgjengelig ytterrom for spade, søkestang og evt. søker. Ekstremt god passform siden man kan velge størrelse på sekken, den har også et genialt drikkesystem, som gjør at du kan kun bruke "camelback" delen av sekken hvis du f.eks skal sykle eller jogge. Anbefales!
|
|
|
 Jeg har..
|
Fersking
|
Fersking
Sekken du har sett på. Denne er veldig bra. En bra detalj er at den har åpning i ryggen, noe som gjør det lett og komme ned i sekken, selv om du har ski påmontert. Jeg har også drikkesystem i min, og det funker supert. Ryggplaten er fin, siden man kan ta den ut hvis man f.eks bruker egen ryggplate. Det funker også med begge deler. Sekken har en veldig god passform, og sitter meget bra på ryggen. Denne kan jeg så absolutt anbefale deg! Lykke til
|
|
|
 Osprey switch 25+5
|
Entusiast
|
Entusiast
Osprey switch 25+5 kan virkelig anbefales! Har ikke så mye å tilføye utover det jevne sier, men har selv sekken og den kan virkelig anbefales!
|
|
|
 føyer meg inn i rekkene
|
Entusiast
|
Entusiast
har også S 25+5, og er dritt fornøyd.. Meget gjenomtenkt sekk
|
|
|
 Fler?
|
Medlem
|
Medlem
Har oxo tenkt å invistere i ny sekk... Flere forslag?Trenger ikke nødvendigvis drikkesystem. Ikke dyrere enn 1000. Ca 20-30l Feste for ski og spade er et must!
|
|
|
|
|
|
 Kong Osprey switch
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Har en switch 40 + 5. Dette er en genial sekk! Sitter som støpt på ryggen.
|
|
|
 Dakine
|
Fersking
|
Fersking
Har kompiser som kjører med Dakine sekk, de er visstnok godt fornøyd. Drikkesystemfeste, skifeste, spadefeste osv. Billig er de også, men de er ikke så store
|
|
|
 selger lite brukt bergans
|
Fersking
|
Fersking
jeg selger Backcountry Guide 32L (oransje farge) for 500.- hvis noen er interessert. god sekk som jeg kjøpte i september. men jeg bruker den så lite fordi jeg som oftest prioriterer større volum. men denne 32literen er romslig i forhold til størrelsen!
|
|
|
 Bergans
|
Fersking
|
Fersking
Kan gå god for Bergans-sekken som nevnes her. Knallgod passform, gode festemuligheter, smålommer som er tilgjengelige selv når du har sekken på ryggen, mm. Dessuten er det en drøss med fiffige små detaljer på den; Fant f.ex plutselig en fløyte da jeg sto og kjedet meg i ankomsthallen på Gardermoen mens jeg ventet på bagasjen...
|
|
|
 Salewa Radical!!!!
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Helt sinnsykt bra sekk!! Den har alt! Har hatt den nå i ca 2 år å brukt den MYE! Du kan åpne hele ryggen(bra når ski eller snowboard er fastspent), lommer for søkestang, spade og goggels, isolert lomme for drikkepose, feste for isøks+++++ Kul design er det oxo! Det som er teit er at det er vanskelig å finne butikker som har Salewa i Norge. I Italia og Østerike er Salewa store....skjønner ikke hvorfor butikkene her hjemme selger merket!! Tror Oslo Sportslager har Salewa..?. I hverfall denne sekken anbefaler jeg på det sterkeste!! 
|
|
|
 Backcountryguide 32l
|
Fersking
|
Fersking
Kjøpte den selv tidligere i vinter, og har nylig vert i Sveits og stått ski i noen uker. Har aldri tidligere brukt sekk når eg står på ski,men merket ikke noe forskjell når eg nå brukte sekk daglig. Bar også skiene endel på sekken, og for en nybegynner som meg var ikke dette noe problem i det hele tatt. Kjøpte meg Sourse sin drikkepose, 3ltr for 300 kr, og denne passer veldi bra i sekken! Pluss for pris, den er norsk, utseende og meget bra passform og mange bra lommer med lett tilgang!Særdeles fornøyd!
|
|
|
|
|
|
 Vurder Ortovox 7.23+
|
Ivrig
|
Ivrig
Min sønn lånte min Ortovox 7.23+ (med ryggskinne; derfor enkel å pakke også) i siste NC-fjelltelemark og ble helfrelst. Som han sa: "Jeg merket ikke at jeg hadde på ryggsekk hverken på oppovertur eller nedtur". 7.23+ for de over 180cm og 6.20+ for de som er litt kortere, se ev http://www.ortovox.com/index_f.php
|
|
|
 Osprey 25+5 og isøks
|
Ringrev
|
Ringrev
Er det noen av dere som har Osprey 25+5 som har hatt med isøks på topptur sammen med den sekken? Jeg sliter litt med å finne en metode å feste øksa på en forsvarlig måte for nedfarten, og den er for lang til å passe inni sekken. Anyone?
|
|
|
 black diamond.
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
|
|
|
 sekk
|
Medlem
|
Medlem
Ospray, utrolig god sekk å bære selv med tunge ski på sekken. Det finnes også et merke BCA tror de har slike sekker på VPG.no eller 7blåner (som forsåvidt er slått sammen viss ryktene er sanne) Det er en spesialsekk for ski og er nok noe dyrere enn ospray sekken.
|
|
|
 Bergans
|
Medlem
|
Medlem
Har en Bergans alpine guide 50 l,den er kanskje litt for stor for deg men den den har så mange rom og lommer at du får plass til det meste som du trenger på en lang eller kort tur kan justeres så den passer korte og lange personer.Jeg bruker sekken på toppturer og har ikke hatt noen form for ubehag på grunn av størrelsen på sekken.Har monoski festet på sekken,men kommer likevel til alt jeg trenger inni sekken .Betalte kr 1400,- ,da får du mye for pengene.
|
|
|
 Black Diamond covert
|
Fersking
|
Fersking
har nettop kjøpt meg covert og er kjempe fornøyd. Den er 32 L har et stort ytterrom der du får plass til spade o.l. Du kan også få den med avalung men den bør prøves på ettersom avalungenkan gnage i skulderen når du får litt vekt i. Lykke til med handelen:D
|
|
|
|
|
|
 Salewa Radical
|
Fersking
|
Fersking
Kjenner ikke sekken, men jeg vet at Nomaden fører Salewa. Selv om sekken ikke står på hjemmesiden deres er de kanskje behjelpelige med å få tak i en.
|
|
|
 utgått på dato...??
|
Medlem
|
Medlem
du tror vel ikje at han her duden har funne seg sekk te nå???Elle kansje han trenge ennå en ny en nå.... siden det e 2 ÅR siden han spurte om forslag te sekk!!!!!!!!!!!!! Men i tilfelle han har slede ut den sekken han kjøpte for 2 år siden så foreslår eg den nye osprey sekken switch 26 
|
|
|
 Ortovix Top Rider
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Finnes i 3 str. 21, 23 og 25l........me integrert ryggplate.....ca 800-1000.- kr på www.telemark-pyrenees.comThe best....
|
|
|
|
|