Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Gaustatoppen eller Rendallssölen
#163873 01/03/2005 7:04 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jag funderar lite på en lättare vintertopptur och står i valet och kvalet mellan Gaustatoppen eller toppen på straxunder 1700 meter precis vid rendalssölen (jag tycker nog rendalssölen är i brantaste laget, samt att anmarchen är ännu längre)-Vilken topp rekommenderas vid rådande snöförhållande (tänkte åka på tur runt den 20 mars)-Finns det nån bra topptursbeskrivning över gaustatoppen på nätet nånstans?

LETTERE vintertopptur på 1700 m?!!
tomatchili #163874 01/03/2005 7:42 PM
Entusiast
Entusiast

godt trent eller? har ikke så mye info, utenom at jeg har siklet på gaustatoppen lenge selv. Temmelig spektakulær utsikt derfra vil jeg tro, i og med at det meste rundt er relativt flatt?

Flott utsikt
tomatchili #163875 02/03/2005 12:23 AM
Fersking
Fersking

Har vært på Gaustadtoppen, og utsikten er upåklagelig. Hørte av en i dag som hadde vært der oppe i helgen, og han skrøt av løssnøforhold, men det tar jeg med en klype salt.Noen som har friske føremeldinger fra Gaustadtoppen?

gaustatoppen
tomatchili #163876 02/03/2005 9:00 AM
Entusiast
Entusiast

Hei. Jeg var på gaustablikk i helgen og hadde en søndag med blå himmel og skinnende sol. Fikk desverre ikke sett toppen på nært hold-så er litt usikker på hvor mye snø det er der. Men toppen var hvit, tror det fint går ann å kjøre linjer ned derfra. Og jeg tror faktisk det kan være løssnø der. MEN det er viktig å huske på at vinteren i år har ikke hatt samme snømengde på rjukan som tidligere år så er vel ikke akkurat "metervis" med pudder.

Det dere eventuellt kan gjøre, er å kontakte Rjukan Skisenter AS (Ikke Gaustablikk) og spørre de. Kontaktinformasjon finner du på www.rjukanski.no.

Tomatchilli: Hvis du skal kjøre ned toppen 20.mars, ta heller og vent ett par dager så kan du ta heisen som går inne i fjellet opp..! Billetter kjøper du her: http://www.rjukanski.no/handler.asp?navID=25

Ellers så kan jeg si at Gaustatoppen som topptur er fantastisk! Flott utsikt og en flott tur..

God tur!

Lätt jmf med Skåla t.ex.
tomatchili #163877 02/03/2005 9:54 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jag brukar åka till Vestlandet och gå på vårturer med runt 1500 höjdmeter. Detta känns dock lite tungt på vintern både p.g.a. den långa tiden samt lavinfara o.s.v. Egentligen var det mest lavinrisk och hur man "hittar tillbaka" vid dåligt väder jag tänkte på. Konditionsmässigt så borde det gå bra, fast det kanske är klart tyngre att gå i lössön än i vårsnö?

,,,,,
tomatchili #163878 02/03/2005 12:32 PM
Medlem
Medlem

Gaustatoppen er et bra valg! Nydelige renner der! Var der i fjord, nydelig utsikt! Men tok heisen opp da:p hehe (lat) Men du burde reise dit tidlig i sesongen! da er det bra med snø:D

Lykke til med toppturen din!!