Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dynafit ski
#163200 20/10/2005 10:33 AM
akk-akk Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som vet noe om/ har prøvd dynafits nye fr10.0 ski? Den er temmelig lett (1400g pr ski og 88mm på midten), men henger den sammen nedover?

Dynafit FR
akk-akk #163201 20/10/2005 3:22 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg fikk prøve et demo par som importøren lånte ut i vår.Da jeg prøvde skiene brukte jeg Aero støvelen sammen med dynafittbindingene som sto på skia. Totalvekta på hele greia var derfor svært liten. Ca 3500g med støvler. Oppover var dette en drøm å gå med, er sikker på at jeg gikk 200 høydemeter fortere i timen i forhold til med telemark skia mine.Nedover var det litt uvant i starten fordi alt var så lett, men etter at jeg fikk kjørt en stund ble jeg vant til vekta og det føltes normalt. hvor godt skia sitter på is fikk jeg ikke prøvd ettersom jeg stort sett kunn kjørte på vårføre og noe fast snø. På de stedene det var litt hardt hadde jeg ingen følelse at skien slapp kantgrepet. Hvor mye de tåler vet jeg ikke, men regner med at de ikke tåler det samme som et par alpine freerideski ettersom det er valgt lette materialer. Nå er vel heller ikke disse produsert med tanke på klippehopping. Min konklusjon etter å testet dem et på tre toppturer er at dette er glimrende toppturski.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå