Billig, gode bindinger i Oslo
|
Fersking
|
OP
Fersking
Lillebror kom hjemom i går og tok med seg det han påsto var "bindingene mine". Han kan ha hatt et poeng, så nå trenger jeg nye bindinger før helgen. Ser intet poeng i å bruke mye spenn på dette. Helst ikke mer enn 1500 kr. Noen som har noen gode tips? Og hvor i Oslo er det greit å handle? Evt. noen som har brukte str L/XL bindinger på lur og vil selge? Eller vet om et sted med salg? Alt er så dyrt ass...
|
|
|
 Re: Billig, gode bindinger i Oslo
|
Entusiast
|
Entusiast
Hør på Seasport og sjekk innom Oslo Snowboardsenter. Seasport har hatt ting liggende før, og Oslo Snowboardsenter har SP, som er gode greier til ikke fryktelige priser.
|
|
|
 asdf
|
Fersking
|
OP
Fersking
Fjorårsmodellen av SP Brotherhood til 1500 spenn ser ikke så dum ut. Selv om jeg syntes 1500 er mye å bruke på noe som holder beina fast til brettet...
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat erling1:Fjorårsmodellen av SP Brotherhood til 1500 spenn ser ikke så dum ut. Selv om jeg syntes 1500 er mye å bruke på noe som holder beina fast til brettet... Hehehehehumrehumre
|
|
|
 Hmmm
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat erling1:Fjorårsmodellen av SP Brotherhood til 1500 spenn ser ikke så dum ut. Selv om jeg syntes 1500 er mye å bruke på noe som holder beina fast til brettet... Uff, jeg har så lyst til å kommentere denne så sarkastisk jeg bare kan... Men, jeg skal la være. Blir nok bare sure miner. Men helt ærlig, Erling1, akkurat dette innlegget ditt var en smule bak mål. (Og neida, jeg kjører ikke brett, men ski...men hadde noen skrevet noe liknende om skibindinger så ville det vært like bak mål...) Når jeg sier at det er bak mål, så tenker jeg på hvor viktig del av utstyret ditt bindingene faktisk er... Vil du spare pengene; kjør på brettet som det var et skateboard... :cool
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Hehe, ikke våknet helt i dag enda? Sjansen for at Erling1 er den sarkastiske her er vel rimelig høy?
|
|
|
|
|
|
 asdf
|
Fersking
|
OP
Fersking
Ærlig talt så er jeg ikke sarkastisk akkurat nå. Jeg var veldig aktiv på snowboard før, og har sett folk vinne konkurranser med bindinger til 300 spenn (denne er faktisk sann, en kompis av meg ødela bindingene sine i påsken i rauland, og fikk bare tak i noen skrøpelige generics fra den lokale skisjappa. Han brukte dem resten av sessongen..) Det er mulig bindinger er veldig viktig når man kjører ski. Kan skjønne at det at bindingen utløser seg på riktig tidspunkt og slikt er veldig viktig iallefall. Men på snowboard er det ærlig talt ikke så viktig. De dyreste bindingene har mer padding for komfort osv, men man har jo allerede på seg en veldig tykk støvel full av padding. Det viktigste med en snowboardbinding er rett og slett det at den holder! Og en 1500 kroners SP binding vil forhåpentligvis gjøre det en stund... Neidu, brett, boots, bindinger er min prioriteringsrekke. Kanskje mange som mener bootsa bør komme først, men jeg kjører fremdeles med mine gamle DC boots, og kan ikke klage. Men når jeg nå gikk over til Lib Tech TRS 157 var det som en ny verden 
|
|
|
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat erling1:Det er mulig bindinger er veldig viktig når man kjører ski. Kan skjønne at det at bindingen utløser seg på riktig tidspunkt og slikt er veldig viktig iallefall. Men på snowboard er det ærlig talt ikke så viktig. De dyreste bindingene har mer padding for komfort osv, men man har jo allerede på seg en veldig tykk støvel full av padding. Det viktigste med en snowboardbinding er rett og slett det at den holder! Og en 1500 kroners SP binding vil forhåpentligvis gjøre det en stund... OK, jeg skrev nok kommentaren min litt vel mye ut ifra skikjørers ståsted, og på ski er jo bindinger som funker bra veldig viktig. Men jeg har faktisk hørt så veldig mye ulikt fra kompiser som kjører brett. Noen mener at gode (og som regel dyre...si rundt kr. 2500-3000,-) bindinger er et must på brett også, og at det påvirker kjøreegenskapene VELDIG. Mens andre sier det du mener, Erling; at bindingene skal kun holde deg på brettet, og de trenger verken være dyre, eller ha masse padding for å funke. Jeg var nok litt farget av synet på at teknisk utstyr som bindinger (skibindinger er jo mer tekniske) bør være bra fremfor ha lav pris når jeg kommenterte innlegget ditt. Så, det er vel en grunn til at uvitende skikjørere (som meg) ikke skal kommentere ting man ikke har så veldig peiling på...som f.eks snowboard... :grin Sorry!
|
|
|
 asdf
|
Fersking
|
OP
Fersking
Uansett takk for innspill tb (som forøvrig er sykehusslang for tuberkulose, hm?). Du setter uansett fokus på et viktig poeng, nemlig at forskjellige kjørere vektlegger forskjellige ting. Jeg skulle gjerne hatt 2500-3000 krs bindinger, men når penga ikke er der, må man begynne å prioritere. Da setter jeg plata foran bootsa foran bindingene. Uheldigvis har det seg slik at jeg MÅ ha nye bindinger denne gangen... Fjorårets SP satt ned fra 2400 til 1500 kr er uansett ikke billige bindinger, og viser at når det kommer til stykke er jeg ikke mann nok til å stå for mine prinsipper, jeg vil bare være på den sikre siden å kjøpe noe bra 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Hehe, jeg synes ærlig talt 1500 spenn for Brotherhoods er temmelig billig, og jeg er av den oppfatning om at et bra brett med søplebindinger er bortkastede kroner på bindingene, og trekker hele oppsettet ned. Mest på grunnlag av respons og fjellstøhet(hmm?), men såklart også komfort. Når det er sagt, går gode støvler langt foran i prioriteringsordenen. Foran brette(t/ne) også, men det er jo slik at folk er forskjellige. Samtidig liker jeg svært dårlig å inngå kompromisser med meg selv på utstyrsfronten, så jeg kjøper rett og slett det jeg vil ha, enten på salg, ved sparing, eller brenning av kredittplast om behovet virkelig er der. Forøvrig går Rome Targaene mine inn i sin tredje sesong med mishandling. De ser ikke ut, og har måttet jordteipe litt padding på highbackene, men de funker som bare juling. Anbefales til alle andre som måtte være på utkikk etter relativt stive bindinger som kan brukes overalt!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Grattis med nye bindinger forresten, Erling! :grin
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Grattis med nye bindinger forresten, Erling! :grin
|
|
|
|
|
|
 asfd
|
Fersking
|
OP
Fersking
Slår ikke til før i morgen, så hvis noen har noen str. L/XL bindinger de vil selge for en rimelig pris og befinner seg i osloområdet kan jeg nåes på 91752725. Hvis ikke blir det SP i morgen formiddag...
|
|
|
 Pokker
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat erling1:Uansett takk for innspill tb (som forøvrig er sykehusslang for tuberkulose, hm?). Pokker også! Jeg vet jo dette, og du har helt rett. Jeg tenkte bare ikke på det når jeg opprettet profilen min. Argh, nå kommer jeg til å tenke på det hver gang jeg ser nicket mitt på trykk her inne! DAMN IT!!! :grin
|
|
|
 Kjenner meg igjen
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat arilderbest2:Samtidig liker jeg svært dårlig å inngå kompromisser med meg selv på utstyrsfronten, så jeg kjøper rett og slett det jeg vil ha, enten på salg, ved sparing, eller brenning av kredittplast om behovet virkelig er der. Jeg kjenner meg veldig igjen her, Arild! Jeg er også litt utstyrshore, må jeg innrømme. Men, å få bra utstyr på et skikkelig godt salg/tilbud; ikke noe er bedre! 
|
|
|
|
|