Sliter med valg av boots
|
Nytt medlem
|
OP
Nytt medlem
Har en utfordring. Stått med samme par boots i himla mange år (nærmere bestemt no vans daniel franck boots fra 98-99 tipper jeg), men disse er nå slitt sønder og sammen. Digger disse skoene egentlig, og er ute etter noe som ikke er altfor langt fra. Testa burton ruler i butikk, og syns disse kunne virke ok, men har virkelig ikke aning på hva jeg burde kjøpe. Ikke ekstremt mye trick kjøring/big jumps men noe, mere offpiste, skogsløyper o.l. ingen pipe  noen gode forslag til sko jeg burde prøve?
|
|
|
 Re: Sliter med valg av boots
|
Entusiast
|
Entusiast
Jeg lurer også på støvler til samme bruk. Jeg har siklet litt på ThirtyTwo Lashed og / eller ThirtyTwo TM-Two. Jeg har hatt støvler nå som er veldig stive(vet ikke helt hvor på skalaen, men føltes som slalomstøvler med en gang) og kunne tenke meg noen som var litt mykere. Noen som har erfaring med de 2 støvletypene jeg nevner?
|
|
|
 asd
|
Fersking
|
Fersking
Har selv noe gammelt ræl av noen snowboardboots. De gamle DCgreiene med pumpe på (begge pumpene har punktert for lenge siden). Jeg kjører mest park, rails og småhopp, men er litt offpiste innimellom og.. Hvor mye koster et kvalitetspar boots i Norge for tiden? Skal prøve å få svingt innom White Water til helgen (det var der det var bra å kjøpe snowboardstash i gamledager iallefall) 
|
|
|
|
Ivrig
|
Ivrig
Skift til ski så slipper der å få kink grunnet veksling mellom regular eller goofe :cool Bare en spøk :razz
|
|
|
 Jasså?
|
Fersking
|
Fersking
Hva snakkeru om? Da må jeg jo lære meg å kjøre baklengs. Og hvor "kult" det er å kjøre baklengs bestemte jeg meg for første gang jeg så trick ski; http://www.youtube.com/watch?v=Jj-yaZhnR2c
|
|
|
 Hehe
|
Fersking
|
Fersking
Veldig off topic, men enda mer lame; http://www.youtube.com/watch?v=VBMuAxnx4kE&feature=related
|
|
|
|
|
|
|
Ivrig
|
Ivrig
Finn et betre eksempel på dine meninger da! (PS: Jeg får sove uansett)
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Vær så snill å ikke ødelegg den tråden her a.. Trenger sårt no tips ang. nye Boots.. :frown
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
jeg har 32lashed for andre gang nå. utrolige komfortable og holdbare boots som er middels stive. inner lineren kan varmestøpes for bedre passform. ikke store erfringen med TM-two, men mener den er hakket stivere.Kvalitetsmessig er 32 i liga for seg selv etter min erfaring, så hva venter du på?:) jeg skal ikke si hva jeg mener om burton etter å ha vært i gjennom 5par...
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Vær så snill å ikke ødelegg den tråden her a.. Trenger sårt no tips ang. nye Boots.. :frown
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Doh.. den siste der kom inn med en feil.. sorry. takk for et seriøst svar.. Da ser det ut som det blir ThirtyTwo :grin
|
|
|
 asdf
|
Fersking
|
Fersking
Forumet på snowboard.com er forøvrig veldig behjelpelig for utstyrsspørsmål, selv om det er endel fanboys der. Har generelt sett hørt mye bra om ThirtyTwo og Northwave av gutta jeg har kjørt med. Tror jeg går for et av disse merkene selv. DC slet mye med kvaliteten før, vet ikke hvordan ting er nå lenger. Mine DC boots har holdt bra, men alle de tekniske finurlighetene har gått ad undas fortere enn du kan si onamatopoetikon.
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Om du skal ha myke boots er Lashed veldig gode.Er ikke spesielt fornøyd med kvaliteten på 32 generelt,dessverre, med masse opprevne sømmer,dårlig liming og rask,rask nedbrytning av stivheten. Snakker av erfaring, og er tidligere eier av Lashed, TM2 og 305(mest komfortable støvlen jeg noengang har eid!). Nå er jeg på Salomon og kommer nok aldri til å skifte.
|
|
|
 Northwave APX
|
Medlem
|
Medlem
sjæl har jeg northwave, de er kanskje litt stive..hvis du tenkte du skulle ha noen litt mykere, men northwave generelt er digg!
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Northwave er digg. Thirtytwo enda bedre.Om du er rette størelsen (44) har jeg noen Thirttwo Prime(!!!!) som jeg kjøpte en størelse for liten.Slår av en tusenlapp på ordinærpris. (du kan ringe meg på 40481238 om interesse)
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Ikke la dem lure ræ med det der.. Lashed er notoriske for å nettopp være alt annet enn holdbare.. Om du skal ha noen gode støvler så kjøp salomon, alle er gode kjøp. Om du skal kjøre mye i nysnø - kjøp Malamute som er dritstive f.eks
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat arilderbest2:Om du skal ha myke boots er Lashed veldig gode.Er ikke spesielt fornøyd med kvaliteten på 32 generelt,dessverre, med masse opprevne sømmer,dårlig liming og rask,rask nedbrytning av stivheten. Snakker av erfaring, og er tidligere eier av Lashed, TM2 og 305(mest komfortable støvlen jeg noengang har eid!).Nå er jeg på Salomon og kommer nok aldri til å skifte. arilderbest2 - Hvilken Salomon modell har du valgt? Eventuellt kan du anbefale en av de modellene som ikke er av de aller stiveste. Fant inge stivhetsskala på salomon sine nettsider. Hvem er forhandler av salomon snoboardboots i Norge?
|
|
|
 salomon
|
Entusiast
|
Entusiast
Aner ikke hvem som importerer, jeg har kjøpt fra backcountry og vært fornøyd med det. Selv kjører jeg F22, som er på 7/10 eller 8/10 på deres stivhetsskala. Bruker forresten str.29 i Salomon, og 10.5 i 32/Vans, altså bør du kjøpe en halv size opp i forhold til hva du vanligvis kjører. Bytte er ikke noe problem med backcountry, så er det sagt. F20 og Dialogue skal visst være ganske ålreite som litt mykere støvler. Førstnevnte, i F-serien, gir forminsket ytre skall, og reduserer dermed risikoen for å hekte tær og hæler i dype eurocarves. Jeg er stor fan av mine egne, F22.
|
|
|
|
|
|
 Deeluxe boots
|
Fersking
|
Fersking
Vil anbefale deg å ta turen innom SrfSnoSk8 i Oslo. Vi har fått inn en ladning med boots fra Deeluxe. Ett lite merke i Europeisk sammenheng, men ikke la deg skremme av det. Da de ansatte fikk teste vareprøver i mars i år var dette bootsene de fleste likte best. Var veldig usikker på om jeg skulle svare på denne tråden, men har valgt å gå all in med at jeg er i "bransjen". Regner med at det på forumene rundt omkring er flere som i skjul poster positive "omtaler" om produktene sine. Nå veit dere hvem jeg er så det er bare å ta meg om jeg sier noe som virker galt. Bedre med full åpenhet...kanskje. Vil anbefale Deeluxe Rough Diamond hvis du ønsker en medium stiv støvel. Den tekniske innerstøvelen "må" formes etter foten din. Hele prosessen tar ca 25 min. Inner støvelen trekker seg innover istednfor å ekspandere så passformen blir veldig god. Det er gratis å prøve og en runde innom flere butikker og teste forskjellige boots anbefaler jeg de fleste som krever det lille ekstra. Lykke tilSimen, SrfSnoSk8
|
|
|
|
Nytt medlem
|
OP
Nytt medlem
skulle også gjerne visst hvor de solgte salomon sko i oslo området, vært innom de fleste uten å finne..
|
|
|
 Hør på Simen!
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Hei.Jeg kjører selv på deeluxe støvler, og selv om de har det teiteste navnet i bransjen kan jeg garantere deg at du ikke finner bedre støvler. Kjøpte meg et par Deeluxe royal flush i 2001, som jeg brukte frem til i fjor. De er fortsatt like helt, uten at noe har gått i stykker. Fant allikevel ut at jeg ønsket meg nye støvler, og prøvde alt som fantes på markedet. Jeg prøvekjørte også nitro og burtons toppmodeller (Sabbath og . Dette var gode boots, for all del, men jeg følte de manglet det lille ekstra. Kjøpte derfor et par med deeluxe ID støvler fra statene, og jeg har ikke angret et sekund siden. Så vidt jeg har erfart finnes det ikke bedre merker der ute enn deeluxe. Det er synd de har slitet med distribusjonen frem til nå, men vi får håpe de får den creden de fortjener. Japanerene har i hvertfall skjønt det!! Ta deg en tur innom SrfSnoSk8 og prøv, så skal du se. Vil også benytte anledningen til å takke SrfSnoSk8 fo å gi deeluxe en sjans i Norge. Dere må ta inn ID-støvlene, BTW....
|
|
|
|
|