Drit i alt det andre! Kjøp deg først og fremst en spade, søke stang og en Skredsøker. Bruke det du har av ski/brett, som du sannsynligsvis har? Du kommer altid frem uansett om du har feller eller truger. Tipper at du ikke råd til alt topp tur utsyret som er nevnt her. Skred søker er dyrt! Men har du det har du et stort potensiale. Dessuten er det letter å få være med noen som har erfaring. Det neste som er viktig er å finne eventuelle topper som skal bestiges. Begynne forsiktig og bruk god tid, det er sinnsykt krevende spessielt hvis du er dårligt trent. Ta små topper som ikke er for krevende med tanke på å labbe opp over og ta gjerne turen flere ganger samme dag. Det gir god trening lår og rumpe!! Brenner fett med kalorier også og ikke minst du får heftige lårmuskler som er et must for alt ski og brett kjøring. Finne deg en gjeng som du trives med, utforsk naturen og ha det gøy. Så ramler nok inn alt topputsyr som er mulig å kjøpe for penger!
Et viktig poeng er med det utsyret enn bruker i heisbasert kjøring ikke altid engner seg for topp turer som feks truger. Hvis du kjører brett eller alpint. Har selv gått til anskaffelse til truger, men ikke foreløpig brukt dem. Kan heller ikke se at jeg kommer til å bruke dem i nærmesteframtid. Feller har jeg brukt noen ganger, men er det snakk om å labbe padde flat mark et par hundre meter eller opptil 0,5 km og jeg ikke har feller eller truger med, ja ja da sitter jeg ikke igjen i bilen eller på hytta selv om det er fluffy pudder til over ballefeste! Det er bare til å gi gass. Bruk muligheten med heis basert topp turer. Heisen transporterer deg opp alle de kjedelige bakkene og du utforsker resten av anlegget hvor de ikke er mulig å putte en heis opp og alt oppi dette for du ultimate skikjøring. Har du bil finnes det tusen tall av topper som bare venter på å bli besteget nærmest 50 - 100 meter fra bilveien, jepp det er det som kalles utkant norge og hvor man ikke trur folk skulle bo
Husk Skredfaren! Utsett gjerne deg selv for fare, men ikke utsett andre i fare!! Dra ikke alene!
Mitt tips kjøp deg i tillegg en god sekk. Gode venner kan også kjøpes for penger.