Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilke ski vil passe
#162711 09/02/2006 12:03 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg tenkte å kjøpe meg nye ski for å bruke til toppturer samt bakke kjøring. Er ca 186 høy og veier ca 110 kg. Bruker på mine ski i dag Fritschi bindinger og Scarpa Denali XT thermo. Men føler selv at jeg blir for tung for de skien som jeg bruker i dag.Har dere noen råd om hvilke ski jeg burde anskaffe og samt hvilke størrelser burde passe meg best både lenge og bredde.Takk!!

Litt mer info trengs
Demander #162712 09/02/2006 4:13 PM
Medlem
Medlem

Vekt er jo selvsagt viktig for hvilke ski som passer, men man bør jo også vite litt om hvordan du står; aggresivt vs mer avslappet, fort med store svinger vs senere med kjappsvinger etc. Bakke vs off-piste. Hvor mange % av dagene til touring. Kunne også være greit å vite hvilke ski du nå står på.

Med din størrelse og tyngde bør du nok gå for ski av ikke akkurat mykeste typen. Du ønsker å bruke de til endel toppturer, og da teller selvsagt også vekten. Da slår det meg at et par drakepowderworks wailer 95 (evt 105) kan være velegnet www.dpskis.com. De er hhv 95 og 105 mm på midten, svært lette og relativt stive (fåes i ulike stivheter). De kommer også i 195, men jeg lurer på om de først kan leveres til sommeren. 185 kan leveres nå i løpet av et par uker. En annen mulighet er Atomic Sugar DAddy, men de blir kanskje litt myke. Stockli stormrider er jo ogsså en meget god ski, men kanskje ikke av de letteste.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå